مهران مهردادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در مجموع نیمی از واحدهای مسکونی مهر که در دولت گذشته کلنگ زنی و نیمه کاره مانده بود با تکمیل زیرساخت های آب و برق و گاز در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل شد.
وی اضافه کرد : هم اکنون هفت هزار واحد مسکونی مهربا تامین زیرساخت های مورد نیاز از اعتبار دولتی در دست ساخت است که تا مهرماه سال جاری به متقاضیان واگذار می شود.
به گفته وی هم اکنون حدود 2 هزار مسکن مهر در این استان به دلیل پاپس کشیدن متقاضیان قبلی فاقد مشتری است و دولت یازدهم با تغییر شرایط به دنبال واگذاری این واحدها به متقاضیان است.
وی افزایش تسهیلات از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال، حذف بند جیم برای متقاضیانی که سابقه دریافت تسهیلات دولتی داشتتند را مهمترین اقدام دولت برای واگذاری مسکن های مهر فاقد متقاضی برای جلوگیری از هدررفت سرمایه های بیت المال دانست.
براساس آمار در سطح کشور حدود 170 هزار واحد مسکونی مهربا قیمت تقریبی 500 میلیون ریالی فاقد مشتری است.
* جانمایی نامناسب مشکل اصلی مسکن مهر
مدیرمسکن وساختمان راه وشهرسازی مازندران بزرگترین مشکل مسکن مهررا جانمایی نادرست وغیر کارشناسی دانست وگفت که این معضل باعث شده تا دولت هزینه های زیادی را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر برای حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود.
مهردادی افزود : این در حالیست که فضای خالی برای اجرای طرح مسکن مهر در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که با داشتن امکانات زیرساختی می توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد.
* ناتوانی اعضای شرکت های تعاونی در تامین آورده
این مسوول ناتوانی اعضای شرکت های تعاونی به عنوان سازندگان اصلی مسکن مهر در دولت گذشته در تامین سهم آورده مالی اعضاء از دیگر مشکلات مسکن مهر مازندران اعلام کرد.
مهردادی اظهارداشت : برخی از این اعضاء با پرداخت نکردن سهم آورده خود باعث طولانی شدن زمان تکمیل پروژه ها و بالا رفتن هزینه نهایی شدند.
وی اضافه کرد : دولت یازدهم برای پایان دادن به این مشکل برنامه تعیین تکلیف این واحدها را نیز در دستور کارقرار داده تا افراد دیگری بتوانند جایگزین شوند و با پرداخت سهم آورده، این واحدها را تحویل بگیرند.
* مسکن مهر میارکلا ساری رو به اتمام
مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران در مورد خبر یکی از رسانه های منتقد دولت در این استان پیرامون مشکل مسکن مهر میارکلا ساری ، این طرح را یکی از نمونه های مهم جانمایی نامناسب دانست و گفت که در این منطقه واحدهای مسکونی را بدون کارشناسان به صورت بلندمرتبه سازی پیش بردند که باعث پا پس کشیدن برخی از این سهامداران شد.
مهردادی جانمایی نامناسب و دوری از امکانات را از دیگر معضلات این طرح در دولت گذشته اعلام کرد و افزود : در دولت یازدهم برای رفع مشکل این پروژه اعتبار لازم برای تامین زیرساخت ها تامین شده به طوری که برای آب، برق این طرح حدود 120 میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی طرح فاضلاب شهری این مجتمع مسکونی مهر نیز در دست اجراست.
* نیمه اول 96 پایان مسکن مهر مازندران
مدیرمسکن راه و شهرسازی مازندران گفت که تمام 7 هفت هزار واحد مسکونی مهر در دست اجرا در این استان تا پایان نیمه اول سال جاری تکمیل و به متقاضیان واگذار می شود.
به گفته وی بیش از 90 درصد از کارهای ساختمانی این پروژه ها انجام شده و در مراحل تامین خدمات زیرساختی و محوطه سازی است.
در مازندران با اجرای مسکن مهر در دولت گذشته در سال 86 حدود 57 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی در دست ساخت قرار گرفت که نیمی از این واحدها در دولت یازدهم تحول متقاضیان شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.