به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عبدالله جعفری ظهر امروز در آئین افتتاحیه هفته‌ سلامت اظهار داشت: 260 هزار دانش‌آموز آماده هستند تا در سال‌های آینده در راستای بیانات مقام معظم رهبری برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی، تولید و اشتغال اقدام کنند.

وی افزود: از اقدامات مهم طرح تحول نظام سلامت اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس است که این طرح در سال 94 و 95 چهار بار در مدارس کشور اجرا شد.

جعفری با تاکید بر اینکه در استان همدان طرح وارنیش فلوراید چهار مرتبه و با اعتبار 60 میلیون تومانی در مدارس اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح  انجام شد که اعتبارات آموزش‌وپرورش در سال گذشته تنها 300 میلیون تومان بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه دغدغه‌ اولیا و فرهنگیان در راستای تأمین سلامت دانش‌آموزان مسائل اقتصادی است، گفت: ما این نکته را با اجرای طرح‌های مکمل یاری‌ در مدارس، راه‌اندازی پایگاه‌های تغذیه سالم و مدارس مروج سلامت به‌خوبی پوشش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه 23 هزار دانش‌آموز با عنوان سفیران سلامت، آموزش‌های علوم پزشکی را به خانواده‌ها، دوستان و جامعه انتقال می‌دهند، بیان کرد: هدف از این اقدام دستیابی به شاخص‌های جمهوری اسلامی ایران با دست‌های پرتوان دانش‌آموزان است.

جعفری  با تشریح برنامه‌های انجام شده در این عرصه بیان کرد: مجمع  خیرین سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان برای اولین بار در سطح کشور در استان همدان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت یکی از زیرمجموعه‌های دلسوز و توانمند در استان بوده که با فعالیت 200 دانش‌آموز در این مجموعه به دنبال  کمک‌رسانی به مبتلایان به بیماری‌های سخت‌درمان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: افزایش شور و نشاط در مدارس اتفاق خوب دیگری است که در قالب  طرح کوشا"کلاس، ورزش، شادابی و آموزش"  بدون هیچ هزینهای در مدارس اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625675
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.