سید جلال مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به مراحل پایانی تصویربرداری مستند "خوابیم یا بیداریم" اظهار داشت: این مستند زمانی در ذهن من جرقه زد که با گره‌های کور ازدواج روبه‌رو شدم، موانعی سر راه ازدواج جوانان ایجاد شده تا یک جوان ایرانی از مسیر اصلی زندگی خودش دور شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادیم با یک جمعیت 13 میلیون نفری روبه‌رو شدیم که از سن ازدواج در حال گذر هستند، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکودی که بر جامعه حاکم است و هیچ نهاد متولی هم به این جمعیت فکر نمی‌کند، ذهنمان درگیر شد که چه بر سر نسل آینده این مملکت خواهد آمد و اینکه آیا در 20 سال آینده جمعیت جوان خواهیم داشت؟

کارگردان مستند "خوابیم یا بیداریم" با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه گواه این مسئله است که باید در جبهه فرهنگی تلاش بیشتری انجام دهیم تا دشمن نتواند به ما آسیب بزند، گفت: باید با آثار هنری اول جامعه را از اهدافی که دشمن برای این کشور برنامه ریزی کرده، آگاه کنیم و بعد به سراغ راه حل مسئله برویم.

وی تاکید کرد: هدف مستند "خوابیم یا بیداریم" تلنگر زدن به خانواده‌های ایرانی بود که اگر ناخواسته بر سر راه ازدواج پسر یا دختر خودشان موانع ایجاد کنند؛ این تاخیر در ازدواج در مرحله اول می‌تواند چه آسیب‌های روحی و روانی به فرزندتان بزند و در مرحله دوم چه آسیب‌هایی به جامعه وارد کند.

کارگردان مستند "خوایبم یا بیداریم" خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب این مسئله را درک کردیم هر کجا مردم وارد صحنه شده‌اند مشکلات حل شده است، در بحث ازدواج جوانان هم اگر یک اقدام جهادی از طرف مردم صورت بگیرد مطمئن باشید این گره‌های کور ازدواج باز خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625182
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.