ضیاء رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تامین جهیزیه این نوعروسان زیر پوشش در مجموع 36 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و به صورت کامل به این افراد پرداخت شده است.
وی افزود: کمک هزینه تامین جهیزیه این مددجویان بطور کامل پرداخت شده و اکنون هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه قرار ندارد.
رضایی تاکید کرد: به منظور کمک به تحکیم خانواده های زیر پوشش، پارسال بیش از دو هزار خانوار مددجوی زیر پوشش در برنامه های مختلف آموزشی این نهاد شرکت کردند.
وی تامین جهیزیه را یکی از مهمترین خدمات این نهاد به جامعه هدف دانست و یادآور شد: از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون در مجموع حدود 50 هزار نوعروس مددجوی زیر پوشش در این استان با حمایت امداد راهی خانه بخت شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اضافه کرد: درصد طلاق بین مددجویان و خانوارهای زیر پوشش این نهاد در مقایسه با مجموع نرخ استانی پایین تر است.
وی علت این مساله را ارائه آموزش های پیش از ازدواج به مددجویان اعلام کرد و گفت: این نهاد علاوه بر آموزش های پیش از ازدواج به زوج های جوان، گواهینامه آموزشی نیز برای آنان صادر می کند.
به گزارش ایرنا، اکنون 22 هزار خانوار در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ایلام از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره مند و زیر پوشش این نهاد هستند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.