به گزارش ایرنا فرماندار تربت جام در این مراسم در سخنانی گفت: ازدواج اساس و بنیان وجود موجود است و در دین اسلام با توصیه به ازدواج، آنرا موجب حفظ نیمی از ایمان عنوان کرده اند.
علی رستمی افزود: البته یک دست صدا ندارد و باید همه عوامل دست به دست هم دهند تا به طور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم و پویا، از اولویت های اصلی خانواده ها باشد.
امام جمعه موقت تربت جام نیز در این مراسم گفت: بی شک یکی از دل مشغولی‌های مهم جوانان و خانواده‌ها ازدواج و تشکیل زندگی مستقل است که برای رسیدن به آن با مشکلات و موانعی روبه رویند که هم صحبت شدن با آن‌ها و گوش فرا دادن به حرف دل آنان بسیار مهم و با ارزش است.
حجت الاسلام احمد پیرنیا اظهار کرد: ازدواج در گذشته روند طبیعی و عادی خود را داشت و تنها شرط اصلی ازدواج رسیدن زوجین به سن بلوغ بود و ازدواج با صمیمیت و سادگی انجام می‌گرفت و از ظاهرسازی‌های امروزی مبرا، با ثبات و مستحکم‌تر بود.
رئیس کمیته امداد تربت جام نیز گفت: تامین کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج برای زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد با هدف توسعه فرهنگ ازدواج آسان و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدواج انجام شده است.
شیرمحمد شاکربرآبادی اضافه کرد: مشاوره در حوزه آشنایی با اصول و مهارت های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج های جوان ارایه می شود.
بهمن ماه امسال نیز 50 زوج تحت پوشش کمیته امداد تربت جام با برپایی جشن ازدواج آسان به خانه بخت رفته بودند.
در شهرستان 284 هزار نفری تربت جام 26 هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی هستند.
مرکز این شهرستان در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: نرگس اسلامی نژاد ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7519/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.