محمد بهزادی، شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه تامین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم ترین دغدغه‌های نیازمندان در شرف ازدواج محسوب می‌شود، اظهار داشت: سرانه پرداختی کمک هزینه ازدواج برای هر نوعروس مددجوی زیر پوشش این نهاد
30 میلیون ریال به صورت بلاعوض است و افزون بر این برای تهیه مقدمات اولیه ازدواج فرزندان پسر خانواده های تحت حمایت نیز 10 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فسا افزود: برطرف شدن مشکلات مالی مددجویانی که فرزندان آنها در شرف ازدواج قرار دارند از طریق پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج از جمله اهداف کمیته امداد است.
بهزادی اظهار داشت: احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و زمینه سازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی – ایرانی در خانواده های تحت حمایت، ایجاد زمینه ازدواج موفق و پایدار، آسان سازی فرآیند ازدواج از طریق رفع کاهش موانع و بهره گیری از فرصت ها و امکانات مادی و معنوی درون و برون سازمانی از دیگر برنامه ها و اهداف مهم این نهاد حمایتی به شمار می آید.
وی افزود: علاوه بر این، با توجه به اینکه ازدواج هسته اول تشکیل خانواده و سنگ بنای جامعه انسانی است، کمیته امداد در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های جوان، آموزش‌ و مشاوره‌های لازم پیش از ازدواج را به آنها ارائه می دهد.
بهزادی ادامه داد: با در نظر گرفتن اینکه در شرایط کنونی موانع متعددی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای ازدواج جوانان وجود دارد، باید با تقویت فرهنگ اصیل اسلامی که اهتمام ویژه ای به موضوع ازدواج و تشکیل خانواده دارد، به این امر مهم بیش از پیش پرداخته شود.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
7375 /6118
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.