به گزارش ایرنا، بهرام گل محمدی سه شنبه در همایش 'ازدواج سالم در جوانان' که در شیروان برگزار شد، اظهار کرد: زیبایی، فرار از شرایط محیطی اجتماعی، شهرت و مقام، ترس از تنهایی، دستیابی به آزادی های کاذب، ترحم و ... از دیگر انگیزه های منفی ازدواج در بین جوانان است.
وی با تاکید بر آموزش و تعلیم پیش از ازدواج جوانان گفت: ما برای هر چیز کوچک تخصصی یا غیرحرفه ای آموزش و تعلیم می بینیم و با کارشناسان مرتبط با آن مشاوره می کنیم، اما در مورد این مسئله مهم و انتخاب همسر و زندگی؛ آموزش و تعلیم نمی بینیم.
گل محمدی با بیان اینکه به تعلیم در مورد خانواده و تشکیل زندگی سالم توجه کمتری شده است، افزود: کسی که خواهان ازدواج است حتما باید برای تشکیل خانواده و انتخاب همسر، قبل از ازدواج خود آموزش و تعلیم ببیند.
مدرس کلاس های مهارت زندگی با اشاره به فواید ازدواج ازنظر دین اسلام گفت: یکی از هدف‌های اصلی دین اسلام، سلامت جامعه است که این امر تنها با ازدواج سالم امکان‌پذیر است.
وی پایبندی به اعتقادها، باورهای دینی، ساده زیستی، قناعت، هم‌سطحی اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی، تناسب سنی و مسئولیت‌پذیری افراد از جمله ملاک‌های ازدواج سالم و پایدار است.
همایش ازدواج سالم در جوانان با حضور تعداد زیادی از دانشجویان در محل سالن اجتماعات دانشگاه ازاد اسلامی شیروان برگزار شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.