به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، علیرضا هاشمی یکشنبه اظهار کرد: این شرکت همزمان با توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات به منظور تامین نیاز ارتباطی در جامعه از مهر ماه سال جاری نسبت به تشکیل کمپین زیست محیطی 'هر تلفن ،یک نهال' اقدام کرده است.
وی افزود: خوشبختانه طرح فوق با استقبال مدیران شهری در شهرداری و مدیران ادارات منابع طبیعی و محیط زیست استان همراه شد و سازمان های مختلف برای اجرای مشترک این پروژه قرارداد همکاری منعقد کردند.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان های مختلف برای ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری های لازم در راستای توسعه شاخص های زیست محیطی و منابع طبیعی پایدار موضوع این تفاهم نامه اعلام آمادگی کرده اند.
وی زمان اجرای این کمپین را همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی در اسفند ماه جاری عنوان و تصریح کرد: طی مراسمی با حضور مسئولان استانی به ازای هر مشترک جدید تلفن ثابت، همراه و ADSL در مخابرات منطقه، یک اصله نهال غرس خواهد شد.
وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی و با تاکید بر مسئولیت پذیری در قبال حفظ محیط زیست جامعه و تلاش جهت تقویت این مهم در باور عمومی پیگیری شده است.
هاشمی با اشاره به فعالیت های مختلف مخابرات استان برای کاهش ترددهای درون شهری، کاهش مراجعات اداری و کمک به کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست خاطر نشان کرد: ارائه سرویس های ویدئوکنفرانس، خدمات پرداخت الکترونیک و غیر حضوری، ارائه خدمات ارزش افزوده بر روی تلفن ثابت از مواردی است که مجموعه مخابرات با هدف یاد شده در قالب برنامه تحول اداری در دستور کار خود انجام می دهد.
هاشمی افزود: در طول سال در 6 نوبت قبض‌های تلفن ثابت و همراه چاپ و توزیع می‌شوند که این امر علاوه بر بار مالی، هزینه های ملی نیز به همراه دارد در حالی که مشترکین تلفن ثابت و همراه اول می توانند با عدم دریافت صورت حساب کاغذی، ضمن حذف این هزینه ها، سهم بسزایی در حمایت از محیط زیست ایفا کنند.
وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده تنها طی سال‌های ‌‌‌‌93 و 94 با حذف ‌‌53 میلیون از قبوض کاغذی تلفن های همراه اول دائمی و از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی تلفن های اعتباری همراه اول در مجموع از قطع حدود بیش از ‌16 هزار و 500درخت جلوگیری شده است، اظهار امیدواری کرد که با نهادینه شدن این فرهنگ و مشارکت مشترکان تلفن در حوزه همراه و ثابت در این طرح طبیعت دوستانه، شاهد کاهش آسیب های زیست محیطی باشیم.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست کشور از روز 6 اسفند در تهران برپا شده است و در آن معرفی خدمات و سرویس های مرتبط با محیط زیست مخابرات از جمله سرویس ویدئو کنفرانس ،خدمات الکترونیکی و البته طرح ابتکاری مخابرات خراسان شمالی با عنوان 'هر تلفن یک نهال ' معرفی شد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.