اریک سولهام /Eric sulham/ روز شنبه در بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه و دیدار با کارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی افزود: تثبیت وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و افزایش سطح آب آن بیانگر اقدامات جدی دولت و تعامل مطلوب نهادهای دولتی، جوامع محلی، اساتید دانشگاهی و فعالان زیست محیطی است.
وی از مسئولان فعال در کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه خواست که نتایج فعالیت های خود را در اختیار کارشناسان سازمان ملل قرار دهند تا در مجامع بین المللی به اشتراک گذاشته شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقدامات دولت یازدهم و همکاری های انجام شده علمی در سطح بین الملل و نیز کمک های دولت ژاپن برای احیای دریاچه شایسته قدردانی است.
پرویز آراسته اظهار کرد: نیازمند همکاری بیشتر در زمینه مدرن سازی آبیاری مزارع، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف هستیم.
وی اضافه کرد: آب موجود در دریاچه ارومیه در سال 1393 حدود 500 میلیون متر مکعب بود که با اقدامات مناسب ستاد احیای دریاچه ارومیه و دولت دکتر روحانی مرحله تثبیت آب دریاچه ارومیه تاکنون با موفقیت اجرا شده است.
وی ادامه داد: برای تداوم روند بهبود وضعیت دریاچه ارومیه امسال سه هزار میلیارد ریال از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه هزینه شده و مرحله احیا پس از مرحله تثبیت آب دریاچه از سال 96 آغاز می شود.
به گزارش ایرنا معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز جمعه ششم اسفند سال جاری به منظور دیدار رسمی سه روزه وارد تهران شد.
سولهام در تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره گسترش همکاری های منطقه ای در زمینه محیط زیست و تقویت مشارکت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به منظور حل مشکلات زیست محیطی منطقه گفت و گو می کند.
بازدید از دریاچه ارومیه و گفت و گو با جوامع محلی و مسئولان استانی مرتبط با موضوع دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های سفر سولهام است.
به گزارش ایرنا تراز آب دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش صورت گرفته یک هزار و 270 متر و 62 سانتیمتر از سطح آب های آزاد است که 3.5 متر با تراز اکولوژیک فاصله دارد.
بحران در این زیست بوم ارزشمند از دو دهه پیش شروع شد و در سال 92 به اوج خود رسید.
حجم آب دریاچه ارومیه با تدبیر دولت روحانی از 500 میلیون متر مکعب در دوران بحرانی و زمان آغاز به کار دولت یازدهم به 2 میلیارد مترمکعب در زمان حاضر رسیده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.