به گزارش ایرنا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی روز شنبه در این بازدید گفت: با تلاش های دولت یازدهم حیات دوباره دریاچه ارومیه در حال شکل گیری است و درصدد هستیم تا رونق گذشته را به این زیست بوم ارزشمند بازگردانیم.
پیویز آراسته اضافه کرد: تلاش های جوامع محلی و مسئولان در راستای احیای دریاچه ارومیه سرعت گرفته است و برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه را برای تثبیت و احیای این دریاچه به اجرا در می آوریم.
وی بیان کرد: دستیابی به تراز اکولوژیک یک هزار و 274 متر از سطح آب های آزاد در اولویت برنامه های اجرایی احیای دریاچه ارومیه است که امیدواریم با تلاش همه دستگاه های مرتبط و همکاری های ملی و بین المللی به این مهم دست یابیم.
وی افزود: بدون همکاری نهادها و جوامع محلی دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه مصوبات و طرح های اجرایی ستاد احیا محقق نمی شود.
معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز جمعه 6 اسفند ماه جاری به منظور دیدار رسمی سه روزه وارد تهران شد.
قراراست آقای سولهایم در تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره گسترش همکاری های منطقه ای در زمینه محیط زیست و تقویت مشارکت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به منظور حل مشکلات زیست محیطی منطقه گفت و گو داشته باشد.
بازدید از دریاچه ارومیه و گفت و گو با جوامع محلی و مسئولان استانی مرتبط با این موضوع از برنامه های سفر سولهایم است.
به گزارش ایرنا تراز آب دریاچه ارومیه امروز شنبه 6 اسفند ماه، یک هزار و 270 متر و 62 سانتیمتر از سطح آب های آزاد است که 3.5 متر با تراز اکولوژیک فاصله دارد.
دریاچه ارومیه دارای 102 جزیره بزرگ و کوچک به مساحت 33 هزار و 486 هکتار است که از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی جهان به ثبت رسیده است؛ جزایر دریاچه ارومیه از جمله زیستگاه های گوزن زرد ایرانی است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.