محمدناصر نیکبخت روز شنبه در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: این طیف تخریب کننده از افراد همسو با دشمن بوده که برای کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که باید با ایجاد فضای امید مردم را برای حضور در انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تشویق کرد چون در صورت افزایش مشارکت نتیجه مطلوب هم به دست می آید.
وی تاکید کرد: تمامی همت و تلاش های مسئولان انتخابات بر این است که انتخابات بی طرفانه، صادقانه و امانت دارانه برگزار شود.
استاندار همدان تصریح کرد: هر کجا دیدید که به بهانه انتخابات خدمات دولت را زیر سوال می برند و بر دولت ظلم و جفا می کنند باید با بیان خدمات دولت یازدهم به مقابله با آنها پرداخت.
نیکبخت 2.5 برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و اختصاص 35 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را از خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد.
وی بیان کرد: شمار سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم 12 برابر افزایش داشته و از 36 سمن به 400 سمن رسیده است.

** بهره برداری از چند طرح با حضور رئیس جمهوری در همدان
استاندار همدان گفت: 120 طرح بهداشتی و درمانی در این استان در هشت ماه گذشته آماده بهره برداری شده است.
نیکبخت اضافه کرد: برای نوسازی یا ساخت این طرح ها یک هزار و 40 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبارات عمرانی استان اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا وی افزود: در حوزه ارتباطات 270 میلیارد ریال طرح برای بهره برداری در جریان سفر رئیس جمهوری به همدان آماده شده است.
وی تکمیل خط ریلی همدان - تهران را مهمترین مطالبه مردم همدان برشمرد و گفت: این طرح در دهه نخست اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهوری بهره برداری می شود.
استاندار همدان یادآوری کرد: این طرح از پروژه های به جا مانده از دولت های گذشته بود که با پیروی به اقتصاد مقاومتی و متاثر از برجام به مرحله نهایی رسید.
نیکبخت بیان کرد: تاکنون یک هزار و 656 کیلومتر ریل گذاری همدان - تهران انجام شده و در حال حاضر ریل تا 26 کیلومتری همدان رسیده است.
وی افزود: 2 هزار میلیارد ریال در سفر هیات دولت به همدان، 700 میلیارد ریال در سفر نوبخت و 350 میلیارد ریال نیز به تازگی به این طرح اختصاص یافت.

**افزایش 17 درصدی درآمد صادراتی همدان
استاندار همدان اظهار کرد: سال گذشته 17 درصد درآمد صادراتی همدان نسبت به سال 94 افزایش داشته است که این افزایش از نتایج مثبت برجام است.
نیکبخت ابراز امیدواری کرد: با توسعه استاندارد و کیفی سازی کالاهای تولیدی، از صادرات کالا به صورت یک بار مصرف کاسته شده و به تولید و صادرات کمک شایانی شود.

** برخی افراد برای تخریب دولت برجام را زیر سوال می برند
وی با بیان اینکه برجام یک توافق بین المللی است یادآوری کرد: باید از فضای به دست آمده و ناشی از اجرای برجام به خوبی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: دشمن سعی دارد از این فضا علیه ایران بهره بگیرد و برخی دوستان داخلی هم برای تخریب دولت برجام را زیر سوال می برند.
استاندار همدان گفت: برجام خواسته نظام بود که با دیپلماسی قوی این دولت به سرانجام رسید.

** دولت سال سختی را پشت سر گذاشت
نیکبخت با ذکر اینکه سال 95 پر فراز و نشیب و سخت بود گفت: کشور توفیقاتی در سال گذشته به دست آورد به گونه ای که دنیا بر اقتدار ایران مقتدر اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: دولت سال سختی را از منظر کاری پشت سر گذاشت چون کشور هشت سال از ریل توسعه خارج شده بود و برگرداندن آن به ریل توسعه در چنین شرایط مالی ، اقتصادی، بازار متلاطم و تحریم شکننده و وجود 400 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف کاری سخت بود.
وی بیان کرد: طبق آمار ارائه شده در سال 95 حدود 700 هزار شغل در کشور ایجاد شد این در حالیست که تنها پنج کشور جهان توانستند بیش از 600 هزار شغل ایجاد کنند.
استاندار همدان افزود: با وجود ایجاد این میزان شغل ولی 500 هزار جویای کار جدید به یک میلیون و 200 هزار جویای کار سابق افزوده شدند.
نیکبخت تصریح کرد: اگر تمامی تلاش ها برای رفع بیکاری و دغدعه مردم و رهبری نتیجه اش مشهود نیست علت آن مشکلات ناشی از ندانم کاری در گذشته است.
وی گفت: سال 94 بیش از 540 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوجین در همدان پرداخت شد که این آمار در سال گذشته به 2 هزار و 200 میلیارد ریال رسید که این افزایش پرداختی را می توان خدمتی بزرگ برای رفع دغدغه ازدواج دانست.
استاندار همدان یادآوری کرد: دولت در سال 95 خدمات شایسته ای داشته است و برای اولین بار 98 درصد بودجه پیش بینی شده محقق شد.
نیکبخت مثبت شدن تراز تجاری، افزایش صادرات نسبت به واردات و افزایش میزان تولید و صادرات نفت، نوسازی ناوگان هوایی و پهلو گرفتن آزادانه کشتی ها در بنادر و انعقاد پی در پی تفاهم نامه بازارهای جهانی با ایران را از دیگر اقدامهای دولت یازدهم برشمرد.
وی افزود: هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بازگردان واحدهای راکد این استان به چرخه تولید پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان تامین اجتماعی همدان در سال گذشته 9 هزار و 568 بیمه شده جدید داشته ایم که وارد بازار کار شدند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.