به گزارش ایرنا جعفر گل محمدی روز شنبه در دومین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان افزود: این جلسه برای این است که مصوبات آن بتواند نقشه راه دست اندرکاران انتخابات تا زمان برگزاری آن باشد.
رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: تعامل و همکاری در حوزه انتخاباتی در نهادهای مختلف طی سال های گذشته، باعث شده تا قبل از اینکه مسئله ای تبدیل به بحران گردد، یا حتی نیاز به برخورد قضایی باشد، حل شود.
گل محمدی با اشاره به ضرورت تشویق مردم به مشارکت حداکثری در سرنوشت خود با حضور در انتخابات، تاکید کرد: هدف این جلسات نیز برای حضور با شکوه مردم در صحنه است و آرای مردم در دست مسئولان برگزاری امانتی است که باید به خوبی از آن صیانت شود.
وی با اشاره به استعلام فرمانداری های استان نسبت به احراز قسمتی از صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا از دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: در پاسخ به استعلام ها به هیچ عنوان تبعیضی قائل نشدیم و هرکسی که سابقه ثبت شده در سیستم قضایی داشت در پاسخ به استعلام ها نوشته شد.
رئیس کل دادگستری زنجان با تاکید بر اجرای قانون از سوی همه دست اندرکاران انتخاباتی، نامزدها و طرفداران آنها، گفت: تنوع و گستردگی نامزدهای شورای شهر و روستا سبب نشود تا از نظارت مورد نیاز در انتخابات غافل شویم.
گل محمدی با تبیین شاخصه های انتخاب فرد اصلح در هر انتخاباتی، تصریح کرد: رسانه ها بهتر است به خوبی تبیین کنند، نباید به کسی رای دهیم که خود در روزهای انتخابات قانون را رعایت نکرده و از آن تخطی می کند.
وی ادامه داد: چرا که نمی توان از این فرد خاطی بعد از انتخاب شدن انتظار داشت که قانون را به خوبی رعایت کند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است 29 اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.