حسین الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با پایان زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها از 30 اسفند 95 تا روز یکشنبه ششم فروردین ماه جاری 6 هزار و 436 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نام‌نویسی کردند.

وی افزود: از این تعداد یک‌هزار و 173 نفر از داوطلبان برای عضویت در شورای شهر و پنج هزار و 263 داوطلب برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: 934 روستای واجد شرایط در استان همدان وجود دارد که براساس ارزیابی به عمل آمده در 920 روستا معادل 98.5 درصد روستاهای استان به دلیل به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان امکان برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا وجود دارد.

وی با بیان اینکه در 14 روستای استان انتخابات شوراها برگزار نمی‌شود، گفت: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در 85 روستا به دلیل آمار پایین اعلام آمادگی و ثبت‌نام داوطلبان انتخابات برگزار نشد.

الماسی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای استان عنوان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان براساس قانون انجام می‌شود و سلایق شخصی، جناحی، محلی و قومیتی در رسیدگی به صلاحیت‌ها جایگاهی ندارد.

وی اظهار داشت: استان در اجرای مرحله ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا بسیار خوب عمل کرد به گونه‌ای که در میانگین کشوری 14 درصد افزایش ثبت نام داوطلبان شوراها گزارش شد، در حالی که استان همدان 18 درصد افزایش نسبت به دوره گذشته داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605621
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.