به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد مددی ظهر امروز در جلسه کارکنان سازمان استاندارد همدان با ریاست  سازمان ملی استاندارد اظهار داشت:اداره کل استاندارد همدان از دستگاه‌های فعال در بین دستگاه‌های اداری همدان است که 52 نفر نیرو به صورت قراردادی، رسمی و پیمانی در این سازمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان یک دهم درصد مساحت کل کشور و 6 درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: یک دهم کارکنان استان را کارکنان سازمان استاندارد تشکیل می‌دهند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه دو درصد از کل واحدهای تولیدی در استان همدان متمرکز است، ادامه داد: براساس اسناد 17 آزمایشگاه در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از 17 آزمایشگاه همکار هشت آزمایشگاه مربوط به سازمان استاندارد است، تصریح کرد: در زمینه آزمایشگاه تا حدودی به تناسب لازم رسیده‌ایم.

مددی با بیان اینکه 21 کارشناس امور استاندارد در استان همدان فعال است، گفت: چهار مرکز آموزش و چهار شرکت نیز در حوزه تدوین استاندارد در سطح استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 4 شرکت در حوزه تدوین استاندارد در سطح استان فعال هستند، گفت:در حوزه‌های تدوین زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان، اظهار داشت:492 واحد تولیدی با تولید هزارو 82 فرآورده در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به صدور 75 پروانه استاندارد در سال گذشته، ادامه داد: طی سال گذشته 4 هزار و 501 نفرساعت آموزش‌ برای مدیران خارج از سازمان برگزار شد.

وی با اشاره به 75 برنامه مصوب در راستای صدور پروانه استاندارد، تصریح کرد: 86 پروانه استاندارد و 26 پروانه تشویقی در سال گذشته صادر کرده‌ایم.

مددی با اشاره به اجرای طرح طاها در استان، بیان کرد:1498 مورد نمونه از بازار جمع آوری و مورد آزمایش قرار گرفته است.

مدیرکل  استاندارد  همدان، تصریح کرد:با توجه به کمبود اعتبارات در این سازمان در سال گذشته این سازمان کل برنامه‌های خود را با 76 درصد اعتبار پوشش داد.

وی در رابطه با حوزه بازرسی از آسانسورها، عنوان کرد:پس از وقوع حادثه پلاسکو کمیته ی ویژه‌ای در استان تشکیل شد که استاندارد آسانسورها و شهربازی‌ها در آن مورد توجه قرار گرفت.

مددی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه استاندارد، بیان کرد: خوشبختانه اعتبارات سازمان استاندارد در سال های 94 ، 95 افزایش داشت ولی با شرایط مطلوب و ایده آل فاصله زیادی دارد  اما با توجه به خدمات کارکنان سازمان پرداختی‌ها کافی نیست که در سال گذشته میزان تملک و سرمایه ابلاغی سازمان 330 میلیون تومان بود.

وی در رابطه با حوزه ترویج سازمان استاندارد، بیان کرد: تعاملات خوبی در این زمینه با آموزش و پرورش استان ایجاد شده که برنامه‌های ترویجی و نمادینی در سطح استانی و ملی انجام شده که امیدواریم اعتبارات برای این برنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مددی بیان کرد: سال گذشته برای نخستین بار در کشور سه پروانه استاندارد در زمینه تولید بخاری هوشمند، پرورش سیب زمینی و تولید آبپاش دوار صادر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609069
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.