به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم عباسی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آبیاری این میزان فضای سبز شهر اراک از طریق شبکه مستقل و با استفاده از چاه های غیر قابل شرب انجام می شود.
وی ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری فضای سبز شهری اراک با روش آبیاری قطره ای انجام می شود تا بتوان با کمترین میزان مصرف بیشترین بهره وری را داشت.
شهردار کلانشهر اراک از بهره گیری روش آبیاری زیر سطحی برای نخستین بار در این کلانشهر خبر داد و گفت: هم اکنون 30 هکتار از اراضی جنگل کاری شده منطقه چقا به روش زیر سطحی انجام می شود که با این روش از هدر رفت آب جلوگیری می شود.
وی افزود: شهردار دوره چهارم این شهرداری را با بدهی تحویل گرفت و با سرمایه و بدون بدهی به شهردار دوره پنجم تحویل می دهد.
شهردار کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: شهرداری در طول مدت سه سال گذشته طرح های نیمه تمام را اجرا و سپس طرح های جدیدی را آغاز کرده و تلاش دارد تا طرح نیمه تمامی برای دوره بعد باقی نگذارد.
عباسی در خصوص طلب شهرداری از دستگاه های دولتی افزود: شهرداری کلانشهر اراک 400 میلیارد ریال از دستگاه های مختلف طلب کار است
وی در خصوص همکاری شهرداری و شورای شهر افزود: شهرداری و شورای شهر در مدت سه سال و نیم گذشته برای اجرای طرح های شهری و خدمت رسانی به شهروندان کمال همکاری را با یکدیگر داشته اند.
شهردار کلانشهر اراک خیابان شریعتی با عبور روزانه 70 هزار خودرو و تقاطع شهید آنجفی با عبور 60 هزار خودرو را پرتردد ترین مسیرهای شهری این کلانشهر عنوان کرد و گفت: ایجاد پل های رو گذر در تقاطع های این کلانشهر بر اساس کارهای کارشناسی و تصویب در شورای ترافیک انجام شده و امید است با اجرای تمامی این طرح ها، شاهد کاهش ترافیک در سطح این کلانشهر باشیم.
عباسی در خصوص اجرای طرح 58 متری امیرکبیر اراک نیز افزود: مقدمات اولیه اجرای این طرح انجام و سرمایه گذار نیز معرفی شده است و با ورود سرمایه سرمایه گذار به داخل کشور، اجرای این طرح آغاز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به بارش این میزان برف سنگین هیچ یک از معابر این کلانشهر مسدود نشد و زمینه عبور و مرور مردم از ساعت های اولیه صبح برقرار شد.
شهردار کلانشهر اراک افزود: برای بازگشایی معابر اصلی این کلانشهر 11 میلیون و 255 هزار متر مکعب برف در مدت 57 ساعت برای بازگشایی معابر اصلی توسط 137 دستگاه ماشین آلات راه سازی از سطح شهر جمع آوری و به خارج از شهر منتقل شد.
عباسی گفت: هم اینک قرارگاه خاتم الانبیا با دریافت 100 میلیارد ریال اعتبار از شهرداری یک پل با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال را تکمیل و تحویل شهرداری داده است و 2 پل دیگر نیز با پیشرفت 30 تا 40 درصدی در دست اجرا دارد.
شهردار کلانشهر اراک افزود: هم اینک استاندارد حضور جمعیت در هر هکتار از مناطق شهری حدود 130 نفر است در صورتی که این مهم در خیابان شهید شیرودی اراک حدود 600 نفر در هکتار است.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح های شهری نیمه تمام و یا تعطیل در سطح شهر اراک وجود ندارد و طرح های عمرانی و شهری در این کلانشهر بر اساس مدت زمان بندی در حال انجام است.
وی ادامه داد: برخی از طرح های اجرای پل روگذر در معابر شهری اراک به دلیل وجود تاسیسات زیر بنایی در محل طرح و نیاز جابه جایی این تاسیسات از زمان بندی اجرای طرح عقب هستند که امید است سال آینده پیمانکاران این عقب افتادگی ها را جبران کنند.
عباسی افزود: شهرداری این کلانشهر در صورت رعایت موارد قانونی توسط هنرمندان بومی و حضور آنان در فراخوان، طراحی نمادهای شهری و بهره گیری از ظرفیت های بومی را در دستور کار خود قرار می دهد.
شهردار اراک گفت: انجام خط کشی های توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک، نصب تابلو برای راهنمایی مسافران نوروزی، ایجاد ایستگاه در مبادی ورودی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی و اختصاص سه تا چهار پارک برای اسکان مسافران از جمله برنامه های شهرداری در ایام نوروز است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 603 هزار نفر جمعیت زندگی می کند‌.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.