ارتش رژیم اسرائیل امروز به کشته شدن دو نظامی خود در نبردهای نوار غزه اذعان کرد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل امروز به کشته شدن دو نظامی خود در نبردهای نوار غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که یک نظامی این رژیم از لشکر گفعاتی در جریان نبردهای شمال نوار غزه طی امروز یکشنبه به دست مقاومت فلسطین کشته شد. 

ارتش رژیم اشغالگر ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی که هفته پیش در نبردهای غزه زخمی شده بود جان خود را از دست داد.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین تصریح کرد که یک نظامی وابسته به یگان ایلات در نبردهای جنوب نوار غزه به شدت زخمی شد.

در همین حال، یک نشریه صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم نیروهای خود را در شرق شهر رفح در جنوب باریکه غزه کاهش داده است.

بنابر این گزارش، روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت امروز (یکشنبه) ادعا کرد ، که "پس از حکم دادگاه بین المللی لاهه مبنی بر الزام "اسرائیل" به گشایش گذرگاه رفح ، ارتش نیروهای خود را در شرق این شهر کاهش داد".

این رسانه صهیونیستی خاطرنشان کرد: نیروی پیاده نظام پس از حضور در اولین شب عملیات حدود سه هفته پیش خود، امشب تیپ غفعاتی را از شرق رفح به سمت "اسرائیل" بیرون کشید.

یدیعوت آحرونوت اشاره کرد که ارتش این رژیم کاهش نیروهای خود در رفح را به احیاء قوای خود نسبت داده است.

به گفته همین منبع، چهار تیپ رزمی از جمله تیپ ناحال، تیپ 401، تیپ 12 و تیپ کماندویی تحت فرماندهی لشکر 162همچنان در رفح فعال هستند.

بنا به ادعای این روزنامه اسراییلی، "خروج تیپ غفعاتی از بخش جنوبی باریکه ی غزه، در حالی صورت می‌گیرد که گزارش ها حاکی از آن است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به ارتش مصر اجازه بازگشایی گذرگاه رفح را از ضلع جنوبی گذرگاه داده تا کمک های بشردوستانه بیشتر وارد شود و بر این اساس، نیروهای اسرائیلی از منطقه خارج خواهند شد".

رژیم "اسرائیل" همواره قطعنامه شورای امنیت و حکم دیوان دادگستری لاهه مبنی برتوقف جنگ و توقف حمله این رژیم اشغالگر به رفح و انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از ادامه ی "نسل کشی"را نادیده گرفته و همچنان به حملات تجاوزکارانه خود و کشتار مردم بی دفاع ادامه می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.