پسر «آوی ایتام» وزیر مسکن سابق رژیم اسرائیل در نبردهای شمال نوار غزه زخمی شد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که پسر «آوی ایتام» وزیر مسکن سابق رژیم اسرائیل در نبردهای شمال نوار غزه زخمی شد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که «ایتمار ایتام» در جریان نبردهای روز گذشته در «جبالیا» در شمال نوار غزه زخمی شد.

این در حالی است که  ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس طی سخنانی از اسارت چند نظامی اسرائیلی و کشته و زخمی شدن شماری دیگر در عملیات عصر روز گذشته مجاهدان این گردان‌ها در شمال نوار غزه خبر داد.

سخنگوی قسام اعلام کرد که دشمن به سیاست کورکورانه و بیهوده خود در انتقام و تخریب ادامه می‌دهد و از یک شکست به شکست دیگری منتقل می‌شود و به دنبال دستاوردهای پوچ و بیهوده می‌گردد تا کشتارهای خود را علیه ملت ما توجیه کند.

ابوعبیده تاکید کرد که اما در عین حال مجاهدان شیردل فلسطینی در همه محورهای نبرد در نوار غزه در حال دادن درسی فراموش نشدنی به اشغالگران صهیونیست هستند و از سرزمین و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند.

وی بیان داشت که در حالی دشمن بازگرداندن اجساد برخی اسرای کشته شده در زیر آوار و منازل بمباران شده را یک دستاورد نظامی و اخلاقی با وجود تداوم جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطیثن معرفی می‌کند، اما مجاهدان قسام در کمین آنها نشسته و طی دو هفته اخیر، دهها عملیات را در جبالیا، رفح، بیت حانون و در همه محورهای نبرد انجام داده‌اند.

ابوعبیده اظهار داشت که تازه‌ترین این عملیات‌ها عصر روز شنبه در شمال نوار غزه انجام شد و طی آن مجاهدان قسام یک تیم نظامی صهیونیستی را به داخل یکی از تونل‌ها در اردوگاه جبالیا کشانده و با آن‌ها در داخل و دهانه تونل درگیر شدند.

سخنگوی نظامی حماس تاکید کرد که مجاهدان قسام از نقطه صفر با نظامیان صهیونیست درگیر شده و با نارنجک و بمب به نیروی پشتیبانی که به مکان حادثه آمده بود، حمله کردند و پس از این که همه نیروها را کشته، زخمی و اسیر کردند و سلاح‌ها و تجهیزات آن‌ها را به غنیمت گرفتند، از مکان عملیات خارج شدند.

ابوعبیده تأکید کرد که مبارزان قسام طی بیش از دو هفته اخیر ده ها عملیات علیه نیروهای اشغالگر در رفح در جنوب نوار غزه و بیت حانون در شمال نوار غزه انجام دادند.

این سخنگو تأکید کرد که دولت اشغالگر از یک شکست به شکست دیگر می رود و آخرین شکست اش کاری بود که نیروهای اشغالگر در جبالیا و رفح انجام دادند.

بعد از سخنان ابوعبیده گردان های قسام فیلمی را از یک سرباز اسرائیلی زخمی را نشان داد که یکی از مبارزان قسام او را داخل تونل می کشد. 

همچنین پس از از سخنان ابوعبیده ارتش اسرائیل مدعی شد که عملیات اسارت سربازان اسرائیلی رخ نداده است.

این نخستین بار بعد از عملیات طوفان الاقصی است که گردان های قسام اعلام می کند که توانسته است سربازان اسرائیلی را در غزه به اسارت بگیرد.

در پی این عملیات اردوگاه های فلسطینی در لبنان شاهد جشن و سرور شد.

در کرانه باختری نیز فلسطینی ها اسارت شماری از نظامیان اسرائیلی را جشن گرفتند.

خبرنگار الجزیره گفت که شهرها و روستای کرانه باختری شاهد راهپیمایی هایی برای ابراز شادی فلسطینی به دلیل اسارت شماری از نظامیان اسرائیلی در غزه شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.