علیرضا صفری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان غرضی ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال برای بیمارستان آتیه همدان و 26 میلیارد ریال برای بیمارستان غرضی ملایر در نظر گرفته شد.
وی افزود: در حال حاضر هتلینگ این دو بیمارستان در حال اجرا است و نوسازی و تجهیز بخش های مختلف در سال 96 به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: هم اکنون 286 تخت فعال و 700 هزار بیمه شده ثابت در استان وجود دارد واستان همدان از نظر تعداد تخت فعال در جایگاه چهارم کشوری و از نظر تعداد بیمه شده ها در جایگاه 22 کشوری قرار گرفته است.
صفری بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در همدان ماهیانه 200 میلیارد ریال ضرر می دهد و در این زمینه یکی از استان های ضررده در کشور است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بالاتر از توان خود در اجرای طرح تحول نظام سلامت ورود پیدا کرد گفت: در این راستا در جذب پزشک در رشته های مختلف شرایط بسیار خوبی داریم.
صفری بیان کرد: جذب 66 پزشک در رشته های مختلف عمومی و تخصصی و داروساز در کل استان همدان از ثمره های طرح تحول نظام سلامت است.
وی با مثبت ارزیابی کردن طرح تحول نظام سلامت و بهبود وضعیت بهداشت و درمان طی 2 سال گذشته گفت: با وجود جذب این تعداد پزشک، هم اکنون مشکل کمبود نیرو داریم و این درحالیست که ردیف سازمانی برای اضافه کردن نیرو وجود ندارد.
صفری با اشاره به مطلوب بودن نوع خدمات ارایه شده در بیمارستان های تامین اجتماعی استان بیان کرد:تصویب تعرفه غیردولتی که از سوی هیات وزیران مصوب شد موجب شد تا مراجعه کنندگان سایر بیمه ها نتوانند از خدمات ما استفاده کنند و به همین منظور میزان مراجعه کنندگان و ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان با درصدی افت همراه شد.
صفری بیان کرد: این در حالیست که رضایتمندی در بخش بستری بسیار بالا است، اما در بخش سرپایی به علت حجم بالای مراجعه کنندگان و محدود بودن پزشک، سطح رضایتمندی کمتر است.
وی همچنین تحمیل شدن هزینه های اضافی به سازمان را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: هزینه های درمان در بخش دانشگاهی با رشد 300 درصدی بسیار بالا رفته و هزینه های اضافی به سازمان تحمیل شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: در این راستا با کمک دانشگاه علوم پزشکی، بیمه سلامت و استانداری همدان وارد کار شده ایم تا بتوانیم از تحمیل هزینه های اضافی به سازمان جلوگیری کنیم.
صفری اضافه کرد: هم اکنون از بیمارستان آتیه همدان به عنوان یک هتل پنج ستاره نام برده می شود و بیمارستان غرضی ملایر نیز قطب درمان این شهرستان است.
وی با بیان اینکه هر یک از بیمارستان های آتیه همدان و غرضی ملایر به سه دستگاه آمبولانس تجهیز شده اند گفت: ناوگان آمبولانس در کل استان به روز است و کیفی سازی خدمات و ارتقای سطح رضایت مندی مردم برای مجموعه درمان استان همدان در اولویت قرار دارد.
صفری در خصوص بیمارستان غرضی ملایر نیز ادامه داد: بخش عمده ای از هتلینگ این بیمارستان به اتمام رسیده و سی تی اسکن بیمارستان دکتر غرضی نیز تا پایان سالجاری خریداری و در اوایل سال 96 راه اندازی خواهد شد.
از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 2 میلیون و 450 تن به بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز پلی کلینیک سازمان تامین اجتماعی استان همدان مراجعه کردند که از این تعداد 632 هزارو 786 تن مربوط به بیمارستان غرضی ملایر است.
در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 66 پزشک در بخش درمان تامین اجتماعی استان همدان جذب شد که از این تعداد 22 پزشک در بیمارستان آتیه همدان و 25 پزشک در بیمارستان غرضی ملایر جذب شدند.
شهرستان ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روز از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشاره دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.