به گزارش ایرنا نادر هاشمی شامگاه شنبه در همایش کارآفرینی، جوانان و فرصت های شغلی به مناسبت نخستین روز هفته فرهنگی ملایر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید زمینه های خوبی را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مبتنی بر مقاومت است، افزود: از این تعداد 800 شرکت راهبر است و اگر به بازار محصول خود به خوبی دست پیدا کنند، می توانند زیر مجموعه خود شرکت های دیگر را نیز ایجاد کنند.
هاشمی ادامه داد: همچنین حدود 450 شرکت دانش بنیان نیز در حوزه های آی تی، آی سی تی، مهندسی پزشکی، نانو متریال، بیوتکنولوژی و مسایل مربوط به بیو فعالیت می کنند.
وی برنامه دولت در خصوص ایجاد شرکت های دانش بنیان را بسیار مطلوب دانست و بیان کرد: این در حالیست که عملکرد با برنامه دولت ممکن است فاصله داشته باشد که بخشی از آن متاثر از منابع مالی و بخشی هم مربوط به شرایط کشور است.
مشاور معاون فناوری رئیس جمهوری در بخش خصوصی گفت: برای دست پیدا کردن به اقتصاد مقاومتی باید هدف تعریف شود تا بتوانیم به منافع اقتصادی برسیم.
هاشمی بر لزوم برند سازی محصولات و تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: برند نام تجاری معتبری است که نشان از کیفیت، کاربرد و اعتبار محصول دارد و نام شاخصی در بازار بین المللی است.
وی با بیان اینکه برندسازی یکی از راه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در نگاه کلان است، بیان کرد: هر حرکت اقتصادی مانند صادرات، تولید داخل و واردات در کشور اگر با نگاه مقاومتی باشد، می توانیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا می کنیم.
وی افزود: اینها الزاماتی است که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی رعایت کنیم و با ایجاد برند و حفظ و توسعه اعتبارمان، بتوانیم راحت تر محصول تولیدی را در بازار داخلی و خارجی به فروش برسانیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش توسعه و اشاعه فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ کار جمعی در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا بتوانند با خلاقیت و نوآوری مسیر اقتصاد مقاومتی که اهداف ارزشمندی دارد را دنبال کنند.
احمد توصیفیان کارآفرینی را مهمترین استراتژی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: دنبال کردن فعالیت های کارآفرینی مهمترین رویکرد حیاتی برای استان همدان و شهرستان است.
وی ادامه داد: طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، همدان به عنوان سومین استانی است که از نظر اشتغال وضعیت خوبی دارد و نرخ بیکاری آن حدود هشت درصد و بعد از استان های مرکزی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مسئولان و مردم بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش داده و به رتبه اول کشور دست پیدا کنیم.
توصیفیان همچنین نرخ بیکاری ملایر را حدود 7.8 درصد عنوان کرد و افزود: وظیفه داریم برای کاهش نرخ بیکاری از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم که در این زمینه اقداماتی آغاز شده است.
وی بیان کرد: در این رابطه 20 میلیارد ریال اعتبار چهار درصد از طریق بانک رفاه برای ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد و حدود 20 میلیارد ریال از طریق بانک ملی برای شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است.
نخستین روز هفته فرهنگی ملایر که از 18 تا 24 دیماه ادامه داد، با عنوان فرهنگ، اقتصاد، کار و تلاش با پنج برنامه شاخص انجام شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528
خبرنگار- معصومه موسوی***انتشار دهنده:

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.