به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرپرست اداره آموزش و پرورش آستارا روز شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه نامه ای به امام زمان (عج) در مدرسه ابتدایی شهید بنی اسد روستای باغچه سرای این شهرستان گفت: دانش آموزان از یک ماه پیش با نوشتن دلنوشته های خود به امام زمان (عج) در قالب مقالات و یادداشت های کوتاه، در این مسابقه شرکت کردند.
سجاد موسوی با اشاره به مشارکت 500 دانش آموز آستارایی در این مسابقه، افزود: مربیان پرورشی مدارس به عنوان داوران این مسابقه آثار برگزیده را انتخاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی نظیر مقاله نویسی و انشانویسی پویایی و خلاقیت ذهنی دانش آموزان را سبب می شود و این برنامه ها باید در مدارس پررنگ شود.
وی خواستار استعداد یابی دانش آموزان توسط معلمان و مربیان مدارس شد و بیان کرد: استعدادهای هنری، علمی و ورزشی آینده سازان جامعه باید در مدارس شناسایی و شکوفا شوند.
حجت الاسلام محمد باقر بخشی از روحانیان آستارا نیز در این آئین سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) را تبریک گفت و افزود: آن امام همام(ع) بیشتر دوران زندگی خود را در زندان به سر می برد اما با این وجود از رهبری و هدایت مسلمانان غافل نشد.
وی اضافه کرد: باید زمینه ای فراهم شود که دانش آموزان در مدارس بیش از پیش پیرامون زندگی ائمه اطهار (ع) مطالعه و نتایج مطالعات خود را در قالب آثار تحقیقی و پژوهشی ارائه کنند.
اجرای سرود، مولودی خوانی و دکلمه خوانی در وصف امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) از بخش های قابل ذکر این آئین بود و در پایان هشت نفر از برگزیدگان مسابقه نامه ای به امام زمان (عج) تجلیل شدند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 14 هزار دانش آموز در 136 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان تحصیل می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.