به گزارش ایرنا کریم حمیدوند روز یکشنبه در نشست شوراهای اسلامی و دهیاران بخش خزل شهرستان نهاوند افزود: با نگاهی به وقایع قبل از دولت یازدهم متوجه می شویم که با یک سری سیاستهای غیر اصولی وضعیت عادی کشور که توام با آرامش بود به هم خورد و یک اجماع جهانی علیه ما شکل گرفت که نتیجه آن وارد شدن خسارات سنگین بر کشور بود.
وی افزود: در چنین شرایطی که کشور به خاطر سیاستهای گذشته دچار رکود اقتصادی و ورشکستگی کارخانه ها و مراکز تولیدی شده بود تحویل دولت یازدهم گردید که خوشبختانه با سیاستهای اصولی و تدبیر توانست کشور را روی ریل درست قرار دهد .
وی گفت: با توجه به اجماع جهانی که علیه ایران صورت پذیرفت 16 قطعنامه ظالمانه و ناعادلانه برعلیه ما به تصویب رسید که مردان دیپلماسی دولت توانستند با سه سال مذاکره نفس گیر این قطعنامه ها را ابطال و وجهه بین المللی ایران را احیا نمایند .
فرماندار نهاوند سیاست ایران هراسی را سیاست دشمنان برای به انزوا کشیدن ایران در گذشته ذکر کرد و افزود: دشمنان بدنبال آن بودند که ایران را کشوری جنگ طلب معرفی کرده و اجماع جهانی در مخالفت با ما بوجود آورند اما دولت تدبیر ضمن پافشاری بر مواضع به حق و اصولی خود چهره ای صلح طلب از ایران را برای دنیا به نمایش گذاشت.
وی با بیان این مطلب که برخی می گویند برجام به نفع آمریکا بوده افزود: اگر برجام به نفع آمریکا بود آیا این کشور به دنبال ابطال و اجرا نشدن آن اقدام می کرد و می خواست آنرا به هم بزند.
حمیدوند در ادامه با انتقاد از سوء استفاده غیر منطقی برخی از جریانات از برخی مسائل پیش آمده گفت: برخی از مسائلی که به تازگی در کشور پیش آمده در راستای تخریب دولت استفاده می نمایند در حالیکه نمونه این مسائل در گذشته نیز وجود داشته است .
وی از حقوقهای نامتعارف به عنوان نمونه ای از دستاویزهای مخالفان دولت برای زیر سوال بردن عملکرد آن یاد کرد و افزود: حقوقهای نامتعارف چیزی نیست که مربوط به این دولت باشد بلکه از گذشته نیز وجود داشته که وظیفه مسلمانی ما ایجاب می کرد که از آن در گذشته پیشگیری می کردیم .
فرماندار نهاوند افزود: با وجود اینکه این مسائل در گذشته وجود داشته اما دولت تسلیم شد و در این موضوع همراهی کرد و حتی برخی از افراد را از کار برکنار و اموال را که در مجموع 22 میلیارد تومان بود به بیت المال برگرداند .
وی گفت: قوه قضائیه در این زمینه و سایر فسادهای اقتصادی از جمله بحث سه هزار میلیارد دلار و همچنین جرم معاون اول دولت گذشته ورود خوبی پیدا کرد اما چرا این برخوردها اعلام نمی شود و فقط حقوقهای نامتعارف مورد نظر قرار گرفته است.
فرماندار نهاوند از شوراها به عنوان کانالهای ارتباطی بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: شوراها به عنوان یک کانال ارتباطی نقش مهمی در انتقال مسائل و مشکلات روستاها به مسئولان دارند که تجربه نشان داده بسیاری از معضلات هم با همکاری شوراها برطرف شده است.
وی افزود: شوراها در روستا در معرض فشارها و همه گونه اتهام هستند اما آنها این مسائل را تحمل می کنند تا بتوانند به مردم خدمت نمایند .
در این مراسم بخشدار خزل نیز گفت: با سیاستهای دولت خوشبختانه در چند سال اخیر خدمات خوبی به مناطق روستایی شده و اعتبارات قابل توجهی نیز برای عمران آنها اختصاص داده شده است .
به گزارش ایرنا فرهاد جهانیان افزود: بخش خزل یکی از بخشهای چهارگانه شهرستان می باشد که با داشتن 20 درصد جمعیت شهرستان توانسته 25 درصد بودجه شهرستان را جذب کند .
وی افزود: در بخش سلامت که یکی از سیاستهای محوری دولت می باشد تعداد پزشکان از یک نفر به هشت نفر رسیده و در یک سال آینده نیز این تعداد با افزایش بیشتری روبرو می شود.
بخشدار خزل افزود: در این راستا هم اکنون هشت خانه بهداشت و 2 درمانگاه در روستای رزینی و یک درمانگاه درجه یک در شهر فیروزان ساخته می شود که ضریب سلامتی این بخش را بالا می برد.
وی گفت: در بخش آموزش و پرورش در یک و نیم سال گذشته دولت 45 میلیارد ریال طرح آموزشی را در دست اقدام دارد که سرانه فضای آموزشی را به استاندارد بالایی می رساند .
جهانیان به بحث اثر گذاری لغو تحریمها در رونق اقتصادی کشوراشاره کرد و گفت: با آغاز اجرای برجام و لغو تحریمها گشایشهایی در اقتصاد کشور صورت گرفت که نمونه آن در این بخش این بود که تا قبل از لغو تحریمها ما دو کارخانه در خزل داشتیم که نیمه تعطیل بود که با اجرای برجام در حال حاضر این کارخانه ها با تمام ظرفیت فعال می باشند .
جهانیان افزود: در زمینه گازرسانی نیز امسال ما توانستیم به 15 روستای دور دست گازرسانی کنیم که با اتمام آنها در حال حاضر تمامی روستاهای بخش خزل دارای شبکه گاز رسانی می باشند .
وی در پایان از اعضای شوراهای روستایی و دهیاران خواست به جد پیگیر مسائل و مشکلات روستاهای خود باشند و ما نیز موظف هستیم برای رفع آنها نهایت تلاش خود را به عمل آوریم.
بخش خزل به مرکزیت شهر فیروزان دارای 60 روستا و 35 هزار نفر جمعیت می باشد که در 30 کیلومتری غرب شهرستان نهاوند واقع شده است.
7525/6993 خبرنگار : وحید سیفی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.