به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان هادی فرشید در دیدار با اعضای شورای شهر کرمان با اشاره به ضرورت اتخاذ نقش ‌آفرینی و تشریک مساعی رهبران محلی افزود: توسعه و ترویج فرصت های آموزشی اثربخش، نیازمند مشارکت مردم، نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.
وی اظهار کرد: جنبش خادم، حاصل تلاش و خرد جمعی مدیرانی است که افزایش ضریب ایمنی و توانمندی خانوارهای ایرانی را دغدغه خود می‌ دانند.
وی ادامه داد: ماموران در این طرح با مراجعه به منازل توسط داوطلبان آموزشی جمعیت هلال احمر، پس از انجام ارزیابی از میزان آمادگی خانواده ها در برابر مخاطرات در 12 نوبت انجام و در هر نوبت، آموزش‌ های کوتاه و سرپایی به مدت پنج تا 10 دقیقه ارائه می‌ دهند و سپس به هر کدام از خانواده‌ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمر تعلق می‌ گیرد.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر تنوع و گستردگی حوزه‌ های خطرپذیری در استان کرمان، خواستار هم افزایی سایر دستگاه‌ ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش، شهرداری و غیره شد و بیان کرد: با بومی ‌سازی آموزش‌ های طرح ملی خادم در استان، به سمت ایمنی و افزایش تاب‌ آوری جامعه، حرکت خواهیم کرد.
فرشید نقش رسانه‌ ها را در تبیین این رسالت آموزشی بسیار تعیین کننده دانست و گفت: انتظار ما این است که رسانه ‌ها با پرداختن به این امر مهم در خانواده ‌ها، احساس خطر و نیاز را به وجود آورند، به طوری که افراد جامعه پیگیر حضور داوطلبان و آموزش‌ دهندگان جمعیت هلال احمر به منازلشان باشند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان، همکاری با صدا و سیما برای ساخت برنامه‌ های مختلف آموزشی، راه‌ اندازی کانال های تلگرامی استانی و استفاده از شبکه‌ های اجتماعی را از ابزارهای کمک آموزشی در برنامه ملی خادم عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه در تمام فرهنگسراها، اماکن پرجمعیت شهری و پرسنل تمام دستگاه‌ های متقاضی برای اجرای آموزش‌ های طرح ملی خادم را دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.