به گزارش خبرنگار مهر، عباس صوفی ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه راه اندازی سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) در شهرداری همدان گفت: تحقق شهر هوشمند نیازمند استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف است که مدیریت شهری همدان طی دو سال اخیر به این موضوع توجه ویژه ای داشته است.

صوفی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های این حوزه به نحو مطلوب بهره برد، گفت: خدمات شهری باید به صورت روزانه و برخط در دسترس عموم و کارشناسان حوزه‌ها قرار گیرد و با بارگذاری و تحلیل روزانه اقدامات و فعالیت‌ها شاهد افزایش بهره‌وری در اداره و اجرای امور باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد تعاملی در بدنه مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف فناورانه مهیا است، افزود: اجرای سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی به عنوان یکی از فناوری‌های نوین از ملزومات مهم و اثرگذار در اداره شهرها است.

وی گفت: شهرداری همدان نیز به این حوزه نگاه ویژه ای دارد و طبق بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته درصدد هستیم برای اولین بار در کشور داده‌های حوزه فضای سبز را در این سامانه بارگذاری کرده و از قابلیت‌ها و نتایج مثبت آن به نحو مطلوب بهره مند شویم و سطح کمی و کیف خدمات و همچنین میزان رضایتمندی عمومی را ارتقا دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز در این باره گفت: تحقق زیرساخت‌های فناورانه در شهرداری همدان ضروری است چرا که لایه‌های مختلف مدیریت شهری را در بر می‌گیرد و باید به صورت آنلاین و آفلاین خدمات را از این حوزه دریافت کنیم.

مطالعات اجرای سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی از سال ۹۷ شروع شده است

وحید علی ضمیر با بیان اینکه این سامانه قابلیت زیادی برای شهروندان و کارشناسان دارد، افزود: مطالعات اجرای این سامانه از سال ۹۷ شروع شده و در حوزه خدمات شهری و سازمان‌های زیر مجموعه می‌توان با دسته بندی و بارگذاری داده‌ها و تحلیل آنها و دریافت اطلاعات طبقه بندی شده توسط کارشناسان در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی پیش رفت.

وی ضمن تشریح قابلیت‌ها و مزایای این سامانه، تصریح کرد: در حوزه‌های فضای سبز، مدیریت بحران، مبلمان شهری، وضعیت آسفالت معابر، ساماندهی مشاغل شهری، زیبا سازی می‌توان از قابلیت‌های این سامانه به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان نیز استفاده از این سامانه را ضروری برشمرد و گفت: رویکرد شهردار همدان در حوزه فناوری مثبت است و طی سال‌های اخیر در بحث تهیه و تدوین بودجه نیز به حوزه فناوری نگاه ویژه ای شده است که نتایج مثبتی را رقم زده است.

مرتضی حضرت زاده این سامانه را تکمیل کننده سامانه GIS شهرداری همدان دانست و گفت: حوزه خدمات شهری بخش قابل توجه خدمات رسانی مدیریت شهری را در بر می‌گیرد که این سامانه می‌تواند در بهبود وضعیت خدمات دهی به مردم مؤثر باشد، چرا که یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه‌های مختلف، قدرت تصمیم گیری و تحلیل داده‌ها است که سامانه این فرصت را برای مدیران فراهم می‌کند تا عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: با استفاده از این سامانه در پیش بینی بودجه و همچنین بودجه ریزی عملیاتی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و کاهش هزینه‌ها و اجرای تصمیمات کارشناسی شده را شاهد خواهیم بود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: ورود مدیریت شهری به حوزه فناوری انکارناپذیر است چرا که توسعه شهرها و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در گرو تحلیل داده‌ها و اتخاذ تصمیمات کارشناسی و طبقه بندی شده است.

سیامک سلیمی افزود: بستر سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی بیش از ۲۰۰ لایه GIS را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد و کمک شایانی در تحلیل داده‌ها در حوزه‌های مختلف دارد تا در مرحله اجرا و عملیاتی شدن، شاهد خدمات رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

مجری اجرای این سامانه نیز افزود: سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی از دستاوردهای نوین یک شرکت دانش بنیان است که پیش از این در شهرداری‌های تبریز، سمنان، کرمانشاه، اهواز، کاشان و همچنین شرکت آبفای استان همدان و برخی دیگر از شرکت‌های خدمات رسان کشور اجرا شده و موفقیت‌های خوبی را رقم زده و رضایتمندی نیز به همراه داشته است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.