به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی روز چهارشنبه از بخش‌های مختلف مجتمع ورزشی، آموزشی و اداری جمعیت هلال احمر استان قزوین بازدید و با حسن آصفی مدیرعامل و معاونان این جمعیت دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در جلسه با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیرسیاسی مانده و با محور خدمت به مردم فعالیت کرده و این رویکرد موجب شده که مردم آن را دوست داشته باشند و مورد اعتماد قرار گیرد.

وی بیان کرد: هر چند این جمعیت در واقع دولتی است اما مانند بخش خصوصی کار می‌کند و این الگو باید در سایر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سیاهکلی مرادی افزود: شما خدمت محوری را درک کرده اید اما در بیشتر مجموعه‌های دولتی، خدمت کردن زوری و سخت است و بوروکراسی سنگین مردم را آزار می‌دهد.

وی گفت: مدل کار در جمعیت هلال احمر یک نمونه موفق کار جهادی است که جایگاه دولتی دارد اما مانند بخش خصوصی کارمی کند و بهره وری بالایی دارد.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک یادآور شد: سبک خدمت رسانی در هلال احمر با محور خدمت صادقانه و خالصانه است که در کمتر دستگاهی دیده می‌شود زیرا در سیستم دولتی، خدمت محوری در گیر و دار بوروکراسی گم شده به همین دلیل ارباب رجوع در سیستم دولتی مزاحم است.

وی با انتقاد از جامع نبودن سیستم بیمه‌ای در کشور اظهار داشت: در حوادث با همه امکانات ورود می‌کنیم اما مشکل حل نمی‌شود و آسیب دیده را صدقه بگیر می‌دانیم در حالی که بیمه باید حامی باشد.

سیاهکلی گفت: در دنیا متولی حوادث فقط بیمه است و دولت درگیر نمی‌شود اما در کشورمان برعکس عمل می‌کنیم و نتیجه مطلوب نیست که این مدل رفتاری باید اصلاح شود تا خدمات شما دیده شود.

وی اضافه کرد: خدمات امدادی جمعیت هلال احمر ایران و نوع خدمات شما در دنیا کم نظیر است و ما نیز از خدمات همه امدادگران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم پس از پیشنهاد معاون جمعیت هلال احمر استان مبنی بر تعیین متولی برای رسیدگی به حریق جاده‌ای اظهار داشت: این موضوع جای تعجب دارد اگر خودرویی در جاده‌ای آتش گرفت نه شهرداری بتواند کمک کند و نه هلال احمر امکانات آن را داشته باشد و این غفلت باید پیگیری و حل شود.

وی اضافه کرد: در مورد قانون مدیریت بحران باید اقدام کرده و نواقص و اشکالات را برطرف و برای اجرا آن را آماده کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: در کشور به میزان کافی قانون داریم و تا مدت‌ها باید به جای وضع قانون نسبت به حذف قانون اقدام کنیم و به جای آن مقررات مناسبی برای اجرا داشته باشیم تا کارها بسرعت انجام شده و نحوه مدیریت اصلاح شود.

در ادامه منتخب مردم قزوین به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر استان قزوین درآمد.

سیاهکلی همچنین از کارگاه بسته بندی ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مجتمع ورزشی هلال احمر استان قزوین هم دیدن کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1416085
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.