رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: میانگین بهبودی افراد مشکوک و مبتلایان مثبت کرونا در کشور  ۷۹.۷ درصد بوده در حالیکه این آمار در همدان بیش از نرم کشوری است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعات موجود آمار بهبودی بیماران مشکوک و آنهایی که تست ویروس کرونا مثبت داشتند در همدان به ۸۳.۱ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان افزود: آمار بالای بهبود یافتگان در همدان ناشی از کار جهادی و شبانه و روزی و حاصل تفکر جمعی مسوولان و تلاش کادر بهداشت و درمان این استان است.

حیدری مقدم گفت: همدان جزو معدود استان هایی است که پیک شیوع ابتلا به کرونا را در مرحله اول و دوم تجربه نکرد و همچنان یک روند کنترل شده و منطقی را ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۹۷ درصد و مرحله دوم ۸۵ درصد مردم همدان غربالگری شدند ادامه داد: شاخص بروز تجمعی به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت در همدان ۵۰.۶ نفر مثبت بوده در حالیکه این شاخص در کشوری ۱۲۰ نفر به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان گفت: با وجود اعلام وضعیت سفید برای ۱۳۲ شهر کشور اما هیچ جای استان همدان وضعیت سفید نبوده و همه شهرهای این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

حسین افشاری فرماندار همدان نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچگونه مصوبه ای برای ادامه فعالیت کارتن به دست ها نداشته ایم فعالیت این افراد تخلف محسوب شده و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

شهردار همدان نیز گفت: این نهاد عملیات عمرانی طرح ها خود را آغاز کرده است و با وجود کمبود درآمد ۳۰ میلیارد تومان حقوق ماهانه پرسنل به همراه اضافه کار و تعطیل کار به سختی و بدون تعدیل پرداخت شد.

عباس صوفی افزود: از دستگاه قضایی انتظار می رود با توجه به شرایط اضطراری حال حاضر از صدور اجراییه و مسدود کردن حساب شهرداری خودداری کند چرا که به تازگی چهارمیلیارد تومان حساب این نهاد را بستند.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری بر اساس نرخ های ثابت بسته شده و هم اینک با مشکل هایی مواجه شده به عنوان مثال در بودجه میلگرد کیلویی پنج هزار پیش بینی شده بود که هم اینک به ۹ هزار تومان رسیده است.

بنا بر اعلام روز یکشنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.