علیرضا الوندی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌ منظور اجرای طرح‌های آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها انجام و این اقدام منجر به تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری مرکزی سنندج با ۳۲ میلیارد تومان، سقز با ۱۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان، مریوان با ۱۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان و بانه با هشت میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان به ترتیب  بیشترین مبالغ را در سال گذشته دریافت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: به شهرداری‌های بیجار چهار میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان، دهگلان ۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان، دیواندره ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان، سروآباد ۵۰۰ میلیون تومان، قروه ۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان و کامیاران چهار میلیارد ۶۴۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۸ پرداخت شده است.

الوندی یادآور شد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌ افزوده است.

استان کردستان دارای بیش از ۶۰ هزار مودی مالیاتی است و کمتر از نیم درصد درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.