کورش بیگدلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته دولت اظهار داشت : از این میزان عوارض  مالیات ارزش افزوده پرداخت شده در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال سهم شهرداری ها ، ۶۴ میلیارد ریال سهم دهیاری ها ، ۳ میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری و ۱۶ میلیارد ریال نیز سهم عشایر استان پرداخت شده است. 
وی، از افزایش میزان خود اظهاری مودیان مالیاتی این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:  چهارمحال و بختیاری امسال از نظر جمعیت مودیان حقیقی، و حقوقی در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در موعد مقرر ، رتبه نخست کشور را کسب کرد. 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : همزمان با سال رونق تولید ، بخشنامه ای از سوی دولت صادر شده است که همه مودیان مالیاتی مهلت دارند تا آخر مهرماه  امسال  اصل مالیات معوقه  خود را پرداخت کنند و از بخشودگی جرائم قابل بخشش  قانونی بهره مند شوند.

به گفته وی، طبق این بخشنامه دولتی، مودیانی که تا پایان مهرماه از طرح بخشودگی کامل استفاده نکنند، تولیدکنندگان دارای مالیات معوقه تا  ۱۰ درصد بخشودگی و سایرین نیز تا  ۲۰ درصد اعمال بخشش تا پایان امسال خواهند داشت.

بیگدلی، زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان حقیقی را تا ۳۱ خردادماه و زمان ارائه اظهارنامه های مودیان حقوقی و املاک را تا ۳۱ تیرماه  در سال جاری عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در پرداخت مالیات بسیار اثرگذار و موثر بوده است .  
به گفته وی ، از آنجا که ارائه نکردن اظهارنامه های مالیاتی در زمان مقرر، هزینه های بیشتری برای پرداخت مالیات مودیان در زمان های دیگر را در پی خواهد داشت، میزان خوداظهاری در چهارمحال و بختیاری قابل توجه است. 
به گفته بیگدلی ، در ۵  ماه امسال ۹۵ درصد درآمد پیش بیش بینی شده مالیاتی چهارمحال و بختیاری محقق شد. 
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی استان در دولت تدبیر و امید  به صورت الکترونیکی تسلیم می شود. 
بیگدلی ، عوارض را یکی از درآمدهای پاک و پایدار دولت اعلام و تاکید کرد: هم اینک زیرساخت های طرح جامع مالیاتی کشور فراهم شده است و با اجرای آن پرونده ها وارد سامانه می شود. 
وی یادآور شد: گرفتن مالیات از افراد با درآمد بالا و توزیع آن بین مردم کم درآمد ، به منظور اجرای عدالت اجتماعی در دستورکار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد. 
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این اداره کل در چند سال اخیر  در نامگذاری خیابان ها، میدان ها و معابر شهری استان به نام مالیات در کشور رتبه نخست را کسب کرد. 
بیگدلی تاکیدکرد: نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی برای پرداخت به موقع مالیات و اطلاع رسانی قوانین این حوزه به مخاطبان بسیار اثرگذار است. 

دوم تا هشتم شهریورماه همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام "هفته دولت" نامگذاری شده است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.