سید سعیدشاهرخی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی همدان افزود: سند راهبردی این استان مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس راهبردهای دولت تدبیر و امید تدوین شده است.

وی با بیان اینکه، همدان روی ریل توسعه قرار گرفته و توسعه و پیشرفت بر مبنای یک برنامه مطالعه شده و منسجم است اظهار داشت: برای سال جهش تولید که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده ۷۰ طرح برای سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

استاندار همدان با اشاره به اجرای سند راهبردی و برنامه توسعه سه ساله این استان گفت: با تاسی از سیاست های دولت تدبیر و امید، اولویت مهم ما در استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید است.

استاندار همدان تاکید کرد: تحقق این مهم جز با توجه به تولید، تولیدکنندگان و حمایت از بخش خصوصی محقق نمی شود.

شاهرخی با تاکید بر تحقق جهش تولید در تمام حوزه‌های استان گفت: سه سایت گردشگری در استان توسط مشاور طراحی می شود و سایت های اکباتان، علیصدر و باغ میوه سه طرح کلان گردشگری همدان است که اقتصاد استان را متحول می کند.

وی اضافه کرد: سایت گردشگری اکباتان با ۲۴۰ هکتار وسعت در مجاورت سد اکباتان به شهرداری واگذار شده تا ضمن مطالعه طرح با بکارگیری مشاور متخصص، زیرساخت‌های لازم را در این منطقه ایجاد کند.

شاهرخی گفت: ۲۳۰ هکتار از اراضی مجاور غار علیصدر نیز برای طراحی و اجرای سایت گردشگری به این مجموعه واگذار شده تا مقدمات کار را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: باغ میوه همدان نیز در وسعت ۲۲۰ هکتار سومین سایت مهم گردشگری استان محسوب می شود که در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه نیز بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و شعار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنای اساسی دارد اضافه کرد: شعار سال بر مبنای اولویت‌های کشور است و باید سعی شود با حفظ اصول و ارزش‌ها این مسیر را طی کنیم که این مهم با نگاه به درون امکان پذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.