قدرت‌الله ولدی روز سه‌شنبه در نشست اعضای کمیته ساماندهی و مشارکت‌های مردمی ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر افزود: در این راستا و طبق مصوبه استانی، اقدامات لازم برای اجرای این رزمایش در ملایر انجام شده و ۶ کمیته شکل گرفته است.

وی کمیته شناسایی، بازرسی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، تبلیغات، توزیع و بانوان را ۶ کمیته زیرمجموعه رزمایش کمک مومنانه در ملایر عنوان و بیان کرد: اقدامات این کمیته‌ها نباید با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشد. 

فرماندار ویژه ملایر با مهم برشمردن وظیفه کمیته شناسایی افراد بی‌بضاعت، نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا افزود: هیچ خانواده محتاجی نباید در راستای اجرای این طرح از قلم بیفتد.

ولدی ضمن یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت تاکید کرد: تمامی تشکل‌ها، گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان و کمیته‌های ذیل این ستاد، باید در راستای سازماندهی کمک‌های مردمی با سپاه ناحیه ملایر همکاری کنند و در حیطه شرح وظایف خود گام بردارند.

وی ارایه برنامه منسجم در جهت ایجاد وحدت رویه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی را یک ضرورت برشمرد و گفت: هر چه سریعتر از سوی بسیج شماره حساب واحدی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام شود تا بر اساس ساز و کار این مبلغ برای تهیه اقلام مورد نیاز هزینه شود.

معاون استاندار همدان خطاب به مدیران و اعضای ستاد مقابله با کرونا نیز تاکید کرد: همانند گذشته همکاری تنگاتنگی با کمیته‌های زیرمجموعه رزمایش کمک مومنانه داشته باشند.

ولدی با بیان اینکه ملایر در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در سطح استان خوب عمل کرد و در این زمینه پیشتاز است، همکاری و همراهی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر و این مجموعه را به عنوان ستونی مستحکم و همراه در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ستودنی خواند.

مردم در کمک به آسیب‌دیدگان کرونا خوش درخشیدند

امام جمعه ملایر نیز گرفتن دست نیازمندان را سیره پیغمبر(ص) و اولیای الهی(ع) دانست و بیان کرد: مردم ایران همواره کمک به نیازمندان را جزء فرهنگ دینی خود می‌دانند و در زمان شیوع ویروس کرونا، مردم و دولت ایران بهترین رفتار را در کمک به نیازمندان داشتند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه مردم ایران در کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا خوش درخشیدند افزود: عده‌ای از مردم در شرایط بحرانی کرونا از نظر اقتصادی لطمه و آسیب دیدند که وظیفه داریم به ویژه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دست آنها را بگیریم.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، رزمایش همدلی و مواسات با عنوان «کمک مومنانه» در کشور باید صورت گیرد که در این راستا پویش عمومی برای اجرای منویات رهبری به راه افتاد و وزیر کشور دبیری این رزمایش را به سپاه پاسداران واگذار کرد.

امام جمعه ملایر گفت: هم اکنون در راستای فعالیت ستاد مردمی مقابله با کرونا درصدد شناسایی جامعه هدف و به دست آوردن اطلاعات جامعی از افراد آسیب‌دیده و نیازمند در این شهرستان هستیم.

حجت الاسلام برقراری خواستار همکاری تمامی گروه‌های مردمی در اجرای این طرح شد و در عین حال تکمیل مصلی ملایر را نیز آبروی شهرستان دانست و تاکید کرد: همه مردم در کمک برای تکمیل مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر پای کار بیایند تا بتوانیم پس از شکست کرونا، آیین ختم باشکوهی برای جان‌باختگان از کرونا در این مصلی برگزار کنیم.

ستاد مقابله با کرونا در ملایر

شناسایی ۲ هزار نیازمند در ملایر 

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز عملکرد استان همدان را در کشور و ملایر را در این استان در زمینه مقابله با کرونا خوب ارزیابی و و اضافه کرد: در حال حاضر مرحله نخست مقابله با کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و برای عبور از مرحله دوم و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، باید همت جهادی داشته باشیم.

سرهنگ سیدجواد حسینی با بیان اینکه اجرای رزمایش کمک مومنانه یک وظیفه سنگین است که بر عهده مردم و مسوولان گذاشته شده بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در ملایر، سه کمیته اصلی شناسایی، جمع‌آوری و توزیع و سه کمیته پیشتیان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: تشکیل این کمیته‌ها برای نظم‌بخشی و ساماندهی به کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است و اولویت نخست ما نیز در اجرای این طرح افراد و خانواده‌هایی هستند که از کرونا آسیب دیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: در قالب ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج از سه روز گذشته این پایگاه‌ها شروع به شناسایی افراد نیازمند کرده‌اند که با آغاز این رزمایش در ملایر نیز تاکنون حدود ۲ هزار نیازمند شناسایی شده است.

سرهنگ حسینی یادآور شد: در اجرای این طرح به افراد آسیب‌دیده از کرونا و خانواده‌هایی که حتی زیرپوشش هیچ نهادی نیستند، کمک می‌شود.

وی گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی در این مدت جمع‌آوری و دپو می‌شود و با هماهنگی سپاه در سه مرحله اجرای رزمایش در اول ماه مبارک رمضان، نیمه رمضان و عید سعید فطر این کمک‌ها بین جامعه هدف و افرادی که در بانک اطلاعاتی قرار دارند، توزیع می‌شود.

سرهنگ حسینی بیان کرد: علاوه بر این، هر خانواده‌ای می‌تواند در ایام ماه رمضان یک خانواده نیازمند را در قالب تهیه یک بسته معیشتی مهمان کند.

بر اساس اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا امروز /سه شنبه/ ۲۵ فرورین ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.