به گزارش روز سه شنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، «یوسف حجت» با بیان اینکه رفت و آمد با دوچرخه موجب رعایت فاصله‌گذاری شده و خطر ابتلاء به کرونا را کاهش می‌دهد، گفت: دوچرخه‌سواری تا محل کار می‌تواند زمانی را که برای رفت‌وآمد صرف می‌کنید کاهش بدهد، و در عین حال، شما را از محیط‌های شلوغ و ویروسی دور نگه دارد.

وی افزود: دوچرخه‌سواری ضمن حفظ سلامت و افزایش ایمنی بدن، از لحاظ گسترش همه‌گیری ویروس، بی ضرر است و خطر آلودگی بر اثر تماس با سطوح آلوده را نیز کاهش می‌دهد.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: استفاده از دوچرخه برای ترددهای ضروری، ساده‌ترین راه برای کاهش ترافیک و هزینه‌های رفت و آمد، استفاده کمتر از خودروی شخصی و بهبود کیفیت هواست.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشورهای پیشرفته نیز دوچرخه سواری را به عنوان مهم‌ترین راهکار برای دور ماندن از کرونا مدنظر دارند، تاکید کرد: استفاده از دوچرخه می‌تواند بهترین روش خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلاء به کرونا باشد؛ چراکه دوچرخه‌سواران نه تنها به طور خودکار فاصله خود را از دیگران حفظ می‌کنند، حتی اگر خودشان آلوده باشند، قدرت محافظت بیشتری در برابر دیگران دارند.

همچنین شهردار تهران امروز- سه شنبه با دوچرخه برای اهدای خون به مرکز انتقال خون رفت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.