به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت سرهنگ تورج کاظمی روز سه‌شنبه افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به توصیه‌های مکرر مسئولان بهداشتی مبنی بر عدم تردد غیرضروری در سطح معابر عمومی و رعایت قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس، سطح تمایل شهروندان برای ثبت سفارش و خرید اقلام مورد نیاز روزمره از طریق سایت‌های فروشگاهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرونده و شکایت‌های ارجاعی به این پلیس از این دسته کلاهبرداری‌ها حکایت دارد، گفت: تعدادی از افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی، کالای مورد نیاز مردم را با قیمت پایین‌تر از عرف بازار تبلیغ و از این طریق اعتماد کاربران را جلب و در نهایت از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: این کلاهبرداران پس از ثبت کالا و دریافت وجوه عموماً یا کالا و اقلام سفارش داده شده را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند یا با کلاهبرداری اقلام تقلبی را برای متقاضیان می‌فرستند.

کاظمی با تأکید بر اینکه هموطنان در هنگام ثبت سفارش کالا و اقلام مورد نیاز از سایت‌های فروشگاهی مجاز و دارای نشان اعتماد الکترونیکی باید از صحت وجود فروشگاه مطمعن شوند و سپس خرید را انجام دهند، تصریح کرد: هنگام ثبت سفارش حتماً با مراجعه به نشان‌های نماد فروشگاهی از مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخص صاحب امتیاز اطلاعات لازم را کسب و سپس سفارش را ثبت کنند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافته و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سهم استان تهران از کل مبتلایان به ویروس کرونا به  ۴ هزار و ۴۷ نفر می رسد که بالاترین رقم در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.