محمد پور داود روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه در آموزش‌های غیر حضوری و مجازی، بیشتر دانش‌آموزان این استان پوشش داده شده‌اند اظهار داشت: همکاران ما در صف و ستاد تمام ظرفیت‌ها و امکانات را به کار گرفته‌اند تا در شرایط کنونی تعطیلی مدارس موجب وقفه تحصیلی دانش‌آموزان نشود. 

وی  اضافه کرد: نقش معلمان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این قشر از جامعه در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز برای کمک به هموطنان و رفع مشکلات پیشگام بوده‌اند.

پورداود با اشاره به قدردانی رییس جمهوری از تلاش‌های معلمان در تحقق شعار "تعطیلی مدرسه تعطیلی آموزش نیست"، عنوان کرد: تلاش‌ها و اقدامات قابل تقدیر فعالان دستگاه تعلیم و تربیت کشور که حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول کار بودند، باعث شد تا روند آموزش و پرورش همچنان جریان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همکاران ما در استان، شهرستان ها، نواحی و مناطق نیز از همان روزهای نخست تاکنون تلاش های مستمری برای افزایش کیفی و کمی آموزش‌های مجازی داشته اند و طرح ها و برنامه های مختلفی به اجرا درآمده است.

پورداود خاطرنشان کرد: امروز با افتخار باید گفت که با همت و تلاش مثال زدنی معلمان استان، آموزش و پرورش جریان دارد و در نقاط مختلف از جمله مناطق دوردست، روستاها و حتی مناطق عشایری، محتواهای آموزشی و پرورشی  به شیوه های مختلف ارائه می شود.

وی با بیان اینکه برای مناطق کمتر توسعه یافته که دسترسی به اینترنت ندارند، محتواهای آموزشی و پرورشی در قالب لوح فشرده ارسال می شود و حتی با تماس های تلفنی سعی در رفع مشکلات دانش آموزان دارند، افزود: برنامه هایی چون جهادگران آموزش و تولید محتواهای صوتی نیز در همین راستا اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به هماهنگی گروه‌های آموزشی استان برای تولید محتوای آموزشی، گفت: در حال حاضر محتواهای آموزشی تولید شده توسط معلمان استان از شبکه های سراسری آموزش و چهار سیما و همچنین شبکه استانی همدان پخش می شود. 

پورداود افزود: علاوه بر این ها همکاران ما در فضای مجازی با بهره گیری از تمام امکانات توانسته اند آموزش دانش آموزان در منازل را به صورت غیر حضوری پیگیری و دنبال کنند.

وی گفت: با راه اندازی شبکه شاد نیز این مهم در فضایی مناسب تر دنبال می‌شود تا روند تحصیل و آموزش فرزندان این مرز و بوم با قوت ادامه داشته باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار نظر های خام و نسنجیده و ارائه آمارهای اشتباه توسط برخی ها را، زیر سوال بردن تلاش های فرهنگیان دانست و تاکید کرد: مرجع اصلی و تخصصی اعلام آمار و گزارش پیرامون فعالیت آموزشی به ویژه اقدامات صورت گرفته برای آموزش های غیر حضوری و مجازی، دستگاه تعلیم و تربیت استان است و اظهار نظرهای شخصی در این زمینه مبنای علمی ندارد و به دور از واقعیت است. 

پورداود بیان کرد: آموزش و پرورش این استان با تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران فرهنگی توانسته است در موضوع آموزش‌های مجازی بدرخشد و پویش "آموزش جریان دارد" را به معنای واقعی محقق سازد.

براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان، برنامه‌های آموزشی به تفکیک پایه‌ها و درس‌ها، هر روز در سه نوبت از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می کنند.

همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت تعطیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.