به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شاهد دوره متوسطه اول تبریز افزود: اولیای دانش آموزان نباید فرزندان خود را رها کنند و باید با مدرسه و مدیران در ارتباط باشند.
وی اظهار داشت: همکاری صمیمانه اولیا و مربیان مدارس در پیشرفت علمی و رعایت مسایل اخلاقی دانش آموزان بسیار موثر است.
امام جمعه تبریز خطاب به دانش آموزان گفت: عمده ترین وظیفه شما تحصیل است و باید به تحصیل اهمیت دهید چرا که مسوولان آینده کشور شما هستید.
حجت الاسلام آل هاشم از مدیران مدارس خواست به تهذیب دانش آموزان توجه کنند چرا که آنان در دوره ای هستند که هرگونه تربیتی را می پذیرند.
وی همچنین با تاکید بر توجه به ورزش دانش آموزان، اظهار داشت: در کنار این مهم باید به مسایل دینی و اخلاقی دانش آموزان نیز توجه شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه هیچ عبادتی به اندازه نماز اهمیت ندارد، یادآوری کرد: اگر از هم اکنون دانش آموزان دوره اول متوسطه به خواندن نماز اهمیت دهند در دوران بزرگ سالی هیچ وقت نماز را فراموش نخواهند کرد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه امروز 680 هزار دانش آموز در سراسر استان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، گفت: با وجود اینکه تا پایان امسال نیز 2 هزار و 400 نفر از مجموعه آموزش و پرورش بازنشست شده یا بازنشست خواهند شد، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نبوده و حتی یک نفر لازم التعلیم نیز نداریم.
مجید خدابخش با اشاره به اینکه در زمان کنونی زندگی بشر با علم، تحصیل و آموزش عجین شده است، افزود: علم و فناوری روز به روز در حال پیشرفت بوده و باید همه به ویژه معلمان سطح علمی خود را مدام ارتقا دهند.
وی اظهار داشت: رفتار، گفتار، کردار و پوشش معلمان در دانش آموزان تاثیرگذار است و باید در کنار تعلیم به تهذیب دانش آموزان نیز توجه شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد، یادآوری کرد: معلمان و دانش آموزان نشان دادند که در کنار میادین علم و ورزش در حوزه های ارزشی نیز برای جمهوری اسلامی کار بی نظیری انجام دادند.
خدابخش از معلمان خواست تولید محتوا در فضای مجازی حتی برای علم آموزی و تحصیل دانش آموزان را از اولویت های خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: امروز زنگ بازگشایی مدارس در بیش از 9 هزار مدرسه، مرکز و آموزشگاه دولتی و غیردولتی شامل پنج هزار و 61 مدرسه دولتی و 4 هزار و 152 مدرسه غیردولتی به صورت رسمی آغاز می شود.
جعفر پاشایی، جمعیت دانش آموزی سراسر استان برای آغاز سال تحصیلی را 754 هزار 425 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 371 هزار و 470 دانش آموز در دوره ابتدایی، 158 هزار و 603 دانش آموز در دوره اول متوسطه و 129 هزار 197 نفر دانش آموز در دوره متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش 9 درصدی دانش آموزان استان نسبت به سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: امسال شرایط ویژه ای در آموزش و پرورش کشور و استان حاکم است چرا که تعداد دانش آموزان و کلاس درس افزایش یافته و تعداد بیشتری از همکاران آموزش و پرورش بازنشست می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از 754 هزار دانش آموز استان 78 درصد در مدارس دولتی و 22 درصد در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول تحصیل هستند.
پاشایی ادامه داد: امروز در سطح استان، دانش آموزان در 9 هزار مدرسه و 31 هزار و 526 کلاس درس سال تحصیلی را آغاز کردند که نسبت به سال تحصیلی گذشته یک هزار و 704 کلاس افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 45 هزار و 36 نفر پرسنل، معلم، مربی، مدیر و نیروهای حوزه پشتیبانی استان فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: در پایان سال 97، سه هزار و 400 نفر از همکاران بازنشست می شوند.
پاشایی با بیان اینکه امروز در سطح استان کلاس های آموزش و پرورش بدون وقفه با برخورداری از معلم آغاز شد، افزود: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی جدید براساس شعار «سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان» است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.