ابراهیم محمدی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت های نشاط آور در مدارس افزود: هر قدر ذهن دانش آموزان درگیر مسائل ورزشی و تربیت بدنی باشد، از آسیب های اجتماعی در امان خواهند بود.
وی با بیان اینکه عملیاتی کردن کارهایی که زمین مانده لازم است، اضافه کرد: برنامه های مختلف در آموزش و پرورش باید مدرسه محور بوده و اجازه داده شود مدارس در راهبری و اجرای برنامه ها دخیل باشند.
وی بیان کرد: برنامه هایی که هزینه های اضافی برای مدیریت و روسای ادارت داشته باشد، نباید طراحی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: طرح های تعالی و تدبیر محور فعالیت های آموزش و پرورش است و باید اجازه داده شود تا مدارس با خلاقیت و به میزان توانایی خود طرح های ابتکاری انجام دهند.
محمدی با اشاره به ادامه روند ثبت نام مدارس گفت: نام نویسی در مدارس باید با روندی صحیح اتفاق بیفتد و تبدیل به دغدغه مردم نشود.
وی با بیان اینکه دریافت وجه به جز پول بیمه و کتاب در مدارس حین ثبت نام ممنوع است، افزود: طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش از تخلفات مدارس غیر دولتی نباید اغماض شود و این مدارس جز شهریه ثابت حق اخذ شهریه دیگری را ندارند.
وی با بیان اینکه از اهداف و اولویت های آموزش و پرورش استان، توجه به مراکز پیش دبستانی است، بیان کرد: این موضوع مطالبه جدی مردم است و بررسی نحوه واگذاری این کلاس ها، افراد شاغل به ویژه مربیان پیش دبستانی لازم به توجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: مربیان پیش دبستانی با دستمزد بسیار کم کار می کنند و لازم است که حق و حقوق این افراد به طور کامل پرداخت شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 900 مدرسه است که 566 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 96 -97 در آنها تحصیل می کردند.
هم اکنون فقط 40 درصد دانش آموزان استان از خدمات ارائه شده توسط مشاوران بهره مند هستند.
تعداد 510 نفر نیروی انسانی به عنوان مشاور در مدارس سطح استان فعالیت می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.