سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با روسای ادارات قطب شهید هاشمی‌نژاد افزود: این بسته‌ها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجش‌پذیر، شوق‌انگیز، زودبازده، فراگیر و مدرسه محور است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین در برنامه درس ملی در حال اجراست اما هنوز اجرای این سند به کف مدرسه نرسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درس ملی در دنیا از مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و از کلاس محوری به سمت فرد محوری رفته است.

حسینی افزود: در حال حاضر منابع انسانی در آموزش و پرورش با مشکلات جذب، نگهداشت، سنجش، تعیبن صلاحیت‌، نُرم‌سازی، استاندارسازی، شیوه تامین و ساماندهی مواجه است و بسته تحول نیروی انسانی با رویکرد حل این مشکلات هم در حال تدوین است‌.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۶۴ نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور مشغول فعالیت هستند و دانشگاه‌های مطرح می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تربیت نیروی توانبخشی متخصص بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه بود که برای برطرف کردن این کمبود  با رایزنی‌های متعدد توانستیم سهمیه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ را چهار برابر افزایش دهیم.

قاسمعلی خدابنده افزود: در ادامه این مسیر از طریق نیروهای حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم و برون سپاری کمبود نیروی انسانی را جبران کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه ویژه به بحث توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.