محمودرضا عراقی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از صبح امروز ورود خودروهای غیربومی به استان ممنوع شد، افزود: در اجرای این طرح، به طور مستقیم ۸۵۰ نفر در حال فعالیت هستند. 

وی تاکید کرد: تا پایان اجرای این طرح ظرفیت بانک‌ها، حداکثر با یک سوم نیروی کار انجام می‌شود تا افرادی که چک و کارهای بانکی ضروری دارند به کار خود برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: اختیارات لازم از سوی وزارت کشور به ما داده شده است تا اگر تعداد مراجعه کنندگان به بانک‌ها زیاد شود، بانک‌های استان را تعطیل کنیم.

عراقی بیان کرد: ما مردم با فرهنگی داریم که ۸۰ درصد آن‌ها به توصیه‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا توجه کردند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد دیگر نیز باید توصیه‌ها را جدی بگیرند چراکه اگر به توصیه‌ها عمل نکنند عدالت را زیر پا گذاشته‌اند و با آن‌ها با قاطعیت برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهرهای استان فرماندهی میدان را بر عهده دارند، بسیج و هلال‌احمر وارد کار شدند و فرمانداران این طرح را در شهرستان‌ها مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها وفاق، همدلی و همراهی مردم می‌تواند این ویروس را  شکست دهد، اظهار داشت: اگر قرار بود علم و تکنولوژی، ویروس کرونا را شکست دهد بدون شک کشورهای غربی تاکنون به این نتیجه رسیده بودند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان گفت: آمار نشان می‌دهد استان همدان یک سوم متوسط کشور درگیر ویروس جدید کرونا است.

وی افزود: در تعطیلات عید نوروز امسال مسافران بسیار اندکی به همدان مسافرت کردند.

عراقی ادامه داد: با افرادی که خانه‌های خود را به مسافران اجاره دادند به شدت برخورد شد و در حال حاضر به هیچ وجه در خانه‌های استیجاری مسافر نداریم.

وی تاکید کرد: هم استانی‌هایی که خودرو با پلاک سایر استان‌ها دارند در ۲ هفته آینده از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند چرا که ممکن است توسط ماموران راهنمایی و رانندگی با آن‌ها برخورد شود.

۳۳۵ تن تاکنون در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد با تلاش تیم پزشکی ۲۲۴ تن بهبود یافته و مابقی این افراد تحت درمان در بیمارستان ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.