سرهنگ امیر طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از  بیش از ۱۰۰ کشته درون شهری استان ، بالغ بر ۷۰ نفر از قربانیان این سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران بوده که ۴۰ درصد کشته شدگان عابر پیاده و ۳۰ درصد راکبان موتورسیکلت بوده اند.

وی  یکی از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی با عابران پیاده  را  دیده نشدن  فرد توسط راننده عنوان و بیان کرد: عابران تصور می کنند چون خود در فضای خارج از خودرو ، اطراف را به طور کامل می بینند ، پس رانندگان نیز در موقعیت هایی همچون شب یا آسمان بارانی همانقدر بر اطراف خود احاطه دارند ؛ از این رو دقت کافی  برای تردد از خیابان ها و معابر  ندارند.

 وی با اشاره به اینکه نداشتن کلاه ایمنی از مهمترین علت های جان باختن راکبان موتورسیکلت در سوانح رانندگی محسوب می شود،  بر استفاده از این  وسیله ایمنی تاکید کرد.

به گفته سرهنگ طالبی؛  پلیس برای نهادینه شدن استفاده از  کلاه ایمنی در جامعه  از ظرفیت های مختلفی همچون آموزش شهروندان به ویژه جوانان در محلات شهرها و روستاها استفاده می کند و تا کنون چندین هزار  کلاه ایمنی رایگان نیز  بین راکبان موتورسیکلت توزیع شده ، اما متاسفانه با این وجود ، نداشتن کلاه ایمنی همچنان از موتور سواران در استان قربانی می گیرد.

وی  با بیان اینکه پلیس حتی به منظور آشنایی و نهادینه کردن استفاده کلاه ایمنی در جامعه با انعقاد تفاهم نامه هایی با  آموزش و پرورش مقاطع پیش دبستانی و دبستانی را نیز آموزش می دهد ، از تمامی دستگاه های مربوط به امر ترافیک و  ایمنی خواست تا با پلیس همکاری داشته و با تمرکز بر برنامه های مشترکی بتوانند تصادفات را به حداقل کاهش دهند.

سرهنگ طالبی در ادامه  به تصادفات خودرویی نیز اشاره و تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم از مهمترین دلایل تصادفات درون شهری خودروها در استان است.

وی گفت: متاسفانه رانندگان برای ورود فرعی به اصلی یا به عکس دقت لازم را ندارند و مواردی را که در قوانین و آیین نامه راهنمایی و رانندگی آمده است ، رعایت نمی شود .

سرپرست پلیس راهور گیلان با اشاره به تعطیلات پایان هفته  از رانندگان خواست تا  ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی ، توجه به جلو داشته و با سرعت مطمئنه در  معابر و راهها حرکت کنند تا  ترددی ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.