به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ روح الامین قاسمی عصر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از سه شنبه پانزدهم تا جمعه هجدهم آبان ماه سال جاری، 7 فقره سانحه فوتی و 36 فقره سانحه جرحی در استان سمنان رخ داد.
وی بیان کرد: 79 دستگاه وسیله نقلیه نیز به علت ارتکاب تخلف های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس راهور و راه استان سمنان توقیف شده است.
وی ادامه داد: ورود 29 هزار و 300 دستگاه خودرو به استان سمنان از سمت تهران توسط دوربین‌ های هوشمند کنترل سرعت در این مدت ثبت شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: از سمت مشهد نیز ورود 36 هزار خودرو توسط دوربین های هوشمند کنترل سرعت به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: بین پلیس و دیگر دستگاه های حوزه ترافیک شهری و جاده ای استان تعامل بسیار مطلوب و هدفمندی برقرار است.
فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: رفع نواقص موجود و ارتقاء ایمنی به ویژه در جاده های این استان پهناور به خصوص محدوده محور تهران - مشهد و بالعکس، نگاهی ملی را می طبلد.
به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، که واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است و این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌ رسد.
اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از 15 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.