به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: با احتساب این 13 تقاطع، مجموع تقاطع های هوشمندسازی کرمانشاه به 22 مورد افزایش یافت تا عملا 60 درصد تقاطع های استان هوشمندسازی شده باشند.
افشین لرزنگنه خاطرنشان کرد: در هوشمندسازی تقاطع ها، سنسورهایی کف خیابان نصب می شود که تردد شمار هستند به این معنا که با توجه به حجم ترافیک عبوری و حجم باقی مانده پشت چراغ راهنمایی و رانندگی، بصورت نرم افزاری تعیین می کند که فاز سبز یا قرمز چراغ راهنمایی تقاطع چه میزان طول بکشد.
وی ادامه داد: در برخی تقاطع ها به دلیل حجم بالای خودروها نیاز است چراغ سبز بیشتر روشن باشد و یا به خاطر پائین بودن حجم تردد، چراغ قرمز بیشتر مقابل راننده قرار گیرد که در این فرآیند به آن توجه شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه این معاونت بحث کنترل ترافیک با استفاده از دوربین را نیز در دست پیگیری دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون 18 دوربین نظارت تصویری در سطح معابر شهر کرمانشاه نصب شده است.
لرزنگنه همچنین از نصب 200 دوربین دیگر در سطح معابر شهر کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.
وی در ادامه از نصب 18 دوربین کنترل سرعت در بزرگراه های شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این دوربین ها دقیقا مقدار سرعت و تصاویر سرنشینان جلوی خودرو را ثبت و در صورت تخطی از سرعت قانونی، به ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در اتاق کنترل ارجاع و قبض جریمه برایشان صادر می شود.
شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای پرترافیک کشور به حساب می آید.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.