امید رفیعی‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدامات آماده‌سازی کلاس‌های درس شامل رنگ‌آمیزی، تجهیز و تعمیر وسایل گرمایشی و صندلی‌ها از شهریور ماه جاری در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی انجام و برای ورود دانش‌آموزان مهیا شده است.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، چهار هزار نفر نوآموز پایه اول و پیش‌دبستانی هستند.

وی افزود: ورود نوآموزان پایه اول و پیش‌دبستانی در روز ۳۱ شهریور و یک روز زودتر از آغاز سالتحصیلی خواهد بود که با برگزاری جشن «شکوفه‌ها» و «غنچه‌ها» ورود آنان به بهار علم و تربیت جشن گرفته می‌شود.

وی در خصوص کتب درسی دانش‌آموزان نیز گفت: کتاب‌های درسی مورد نیاز به طور کامل تامین شده و امسال توزیع کتاب‌های درس مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم در مدارس و همزمان در روز اول مهر و متوسطه اول نیز در کتابفروشی‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.

«رفیعی‌نیا» از والدین خواست قبل از شروع سال تحصیلی جدید نسبت به خرید کتاب و لباس فرم دانش‌آموزان اقدام و فرزندان خود را در روز اول مهر /دوشنبه/ برای رفتن به مدارس راهنمایی و ترغیب کنند.

وی گفت: پوشیدن لباس فرم و پوشش یکسان برای دانش‌آموزان دختر اجباری و برای دانش‌آموزان پسر اختیاری و بر اساس تصمیم‌گیری اولیای مدارس انجام‌ می‌شود ضمن آنکه آنان می‌توانند از لباس‌های فرم سال قبل خود نیز استفاده کنند.

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد در خصوص سرویس مدارس نیز اظهار داشت: تاکنون بیش از هفت هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدارس در سامانه ثبت‌نام کرده‌ و ۱۳۵ دستگاه خودرو نیز معاینات لازم برای بکارگیری در سرویس مدارس را از اداره راهنمایی و رانندگی دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تمامی معلمان و مدیران مدارس نیز ابلاغیه خدمتی خود را دریافت کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

در سال تحصیلی گذشته ۴۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مهابادی در ۶۰ فضای آموزشی شهری با مساحت ۷۱ هزار و ۱۳۴متر مربع و ۱۷۳ فضای آموزشی روستایی با مساحت ۴۰ هزار و ۶۶۰ متر مربع مشغول به تحصیل بودند.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.