رضا عسگری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان تاکید کرد: موضوع کمبود نیرو قابل پذیرش نبوده و با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها در اول مهر باید تمام کلاس‌ها تشکیل شده و هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمام نیروها باید در خدمت آموزش باشند، اظهار داشت: نسبت نیروی انسانی اداری و پشتیبانی نسبت به آموزشی باید مشخص شده و نیروهای مازاد موجود در بخش‌های اداری و پشتیبانی نیز باید در خدمت آموزش باشند.

وی افزود: نیرویی که حقوق دریافت کرده و برای دولت، هزینه دارد باید وظیفه خود را انجام دهد و در صورت نیاز باید از ظرفیت نیروهای مازاد اداری در مدارس استفاده شود.

عسگری خاطرنشان کرد: برخی ملاحظات در سیستم، خودش را در بلندمدت نشان می‌دهد و آموزش و پرورش جای تعارف نیست.

فرماندار زنجان در خصوص کمبود نیروی خدماتی در سطح شهرستان، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در بوفه و خانه‌های سرایداری مدارس است که ضمن درآمدزایی، انگیزه‌ای برای به‌کارگیری نیروهای خدماتی است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان در خصوص سرویس مدارس گفت: سرویس مدارس، موضوع چندوجهی است و وسایل نقلیه باید سالم و مناسب بوده و نباید هر وسیله نقلیه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: رانندگان سرویس مدارس نیز باید ضمن داشتن مهارت و مجوزهای لازم برای سرویس‌دهی، آموزش‌های مورد نیاز را نیز طی کنند.

عسگری با بیان اینکه فضای آموزشی، معلم، تراکم کلاس و هوشمندسازس بر روی کیفیت آموزش تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: گزارش جامعی از آخرین وضعیت آموزش و پرورش شهرستان از جمله وضعیت تحصیلی، پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری و میانگین نمرات دانش‌آموزان، ارائه و ضمن مقایسه با وضعیت سال گذشته نسبت به رفع کمبودها اقدام شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه نیاز به یک برنامه مدون در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم، گفت: باید در مسیری قرار بگیریم که مجموعه نیازهای آموزش و پرورش توسط خود مجموعه تامین شود که این با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: اطلاعات ورودی و خروجی مدارس طی پنج سال آتی بر اساس اطلاعات ثبت احوال باید جمع‌آوری و پیشنهادات لازم ارائه شود تا پیش‌بینی لازم برای پیگیری پیشنهادها و مطالبه‌گری بر اساس ساز کار مشخصی صورت پذیرد.

عسگری خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در حوزه آموزش و پرورش در خصوص فضاهای آموزشی، محرومیت آموزشی به‌ویژه در متوسطه دوم وجود دارد که باید برنامه‌ریزی دقیق، آسیب‌شناسی و بررسی‌های لازم بر اساس آخرین وضعیت و مقایسه آن با میانگین کشوری به تفکیک شهری و روستایی صورت پذیرد تا نسبت به پیگیری و رفع مشکلات و کمبودها اقدام شود.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.