حمیدرضا متین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۴ هزار عدد ماسک وارداتی N۹۵ برای کادر درمان تهیه و در بین بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مواد شوینده ذخیره شده در استان مناسب است و تا پایان اردیبهشت ماه نیاز مردم را تامین می کند گفت: آمادگی لازم برای تامین مواد شوینده استان‌های همجوار را نیز داریم.

متین اضافه کرد: در تامین الکل محدودیت داریم و فقط الکل مورد نیاز بیمارستان‌ها را می‌توانیم تامین کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: سایر تجهیزات پزشکی از جمله شیلد و لباس بیمارستانی در استان تامین است.

وی افزود: هیچ فروشگاه مواد غذایی در استان تعطیل نیست و کالاهای اساسی همچون برنج و شکر به میزان کافی در استان وجود دارد.

متین به مصرف بالای انواع دستکش های یکبار مصرف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این اقلام بهداشتی از دیگر نقاط کشور تامین می شود اما به زودی یک واحد تولیدی دستکش نایلکس در همدان راه اندازی می شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت به زودی یک محموله الکل و فرآورده های ضدعفونی کننده که بر پایه الکل تولید می شود نیز به استان وارد و بین داروخانه ها توزیع می شود تا بخشی از نیاز مردم برای این محصول برآورده شود.

۳۳۵ تن تاکنون در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد با تلاش تیم پزشکی ۲۲۴ تن بهبود یافته و مابقی این افراد تحت درمان در بیمارستان ها هستند.

به‌گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.