دریافت 18 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر یکشنبه در پیام تصویری ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: در وضعیت حاکم بر کشور در مقابله با بحران ویروس کرونا این نکته قابل‌ذکر است که درشان اهل‌بیت (ع) سوره حل عطا نازل‌شده است و شأن نزول آن این است که امام حسن و حسین (ع) بیمار شدند و پیامبر گرامی اسلام به دیدار ایشان رفت و به حضرت علی پیشنهاد دادند که برای شفای فرزندان نذری بکنید.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) طبق توصیه پیامبر اسلام نذر کردند و سه روز روزه به نیت شفای این دو بچه گرفتند، عجیب این است که در خانه حضرت علی هیچ مواد غذایی وجود نداشت و سه من جو قرض کردند و هرروز برای فقرا، اسرا و یتیم‌ها نان پختند درصورتی‌که خود و خانواده ایشان از فرط ضعف و گرسنگی ناتوان بودند.

امام‌جمعه نهاوند، گفت: مهم‌ترین پیام سوره حل عطا این است برای مقابله با امراض نذر و صدقه درراه خداوند دهید، نذر که سه روز روزه گرفتند و افطار هم که محبوب‌ترین دارایشان بود درراه خدادادند.

وی افزود: جامعه با صدقه دادن و رسیدگی به وضع محرومین غفلت نکنند و برای مقابله با همه بلاها با نذر و صدقه و دعا و تلاوت قران به مولای متقیان اقتدا کنند.

حجت الاسلام مغیثی، ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت موجود در کشور و مشکلات اقتصادی حاکم تقاضا داریم خانواده‌های محترمی که عزیزی را از دست می‌دهند و داغدار هستند از برگزاری مجالس ترحیم، نوعید و غیره اجتناب کنند همچنان که چندان سفارش نشده است.

وی افزود: در روایات آمده که اگر کسی فوت کرد همسایه‌ها برای صاحبان عزا سه روز غذا ببرند اما متأسفانه در جامعه ما خلاف این مسئله در حال انجام است بیاییم در این شب عید با توجه به گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی این هزینه‌ها را به سمت سفره فقرا و محرومین هدایت کنیم یقین بدانید که مورد رضایت خدا است و برای اموات نیز نفع بیشتری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.