سید سعید شاهرخی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان افزود: شورای فرهنگ عمومی سیاست گذار است و خط  و مشی‌ها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی ناظر بر فعالیت های فرهنگی در استان است اظهار داشت: در حوزه اجتماعی به سمن ها کمک می‌کنیم تا فعالیت‌های ویژه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ورود سمن ها در حوزه تربیتی کودکان و نوجوانان مثمرثمر خواهد بود افزود: کمیته تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی برای نظارت بر فعالیت فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوانان تشکیل خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه همه در مقابل مسجد باید حساس بوده و آن را به عنوان یک کانون هدایتگر مورد توجه قرار دهیم، افزود: باید به گونه ای در حوزه مسجد اعتمادسازی کنیم که مردم، مسجد را خانه خود محسوب کرده و آن را محل وفاق ملی بدانند.

شاهرخی با بیان اینکه مسجد باید رونق بگیرد و پرنور شود، افزود: باید بررسی کرد که چرا گرایش جوانان به مسجد کمتر شده است و آیا می‌توان با فعال کردن کانون‌های فرهنگی و ورزشی مساجد، اثرگذاری آنها را بیشتر کرد.

استاندار گفت: مساجد در رژیم گذشته به عنوان یکی از کانون‌های پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی و انقلابی ایفا کردند که نتیجه آن به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

وی با بیان اینکه مسجد یکی از کانون‌های اثرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، افزود: باید مساجد را محور انجام امور در جامعه قرار داده و با جذب نخبگان و شایستگان در هیات امنای مسجد نقش مردم را در مدیریت آن افزایش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.