حجت الاسلام عباس امینی چهارشنبه در حاشیه بازدید از چگونگی فعالیت کتابخانه های شهر شاهرود در جشنواره رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باید از تمرکز امکانات در مرکز شهر کاسته و به شهرک های حاشیه شهر توجه بیشتر شود.
وی به تاثیر فراوان کارهای فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : شروع نهضت کتابخوانی در حاشیه شهر ضرورتی فرهنگی است که ریشه بسیاری از آسیب ها و چالش های فردی و اجتماعی را می خشکاند.
امینی در شهرک پردیس شاهرود و در مسجد پنج تن آل عبا(ع) هم حاضر شد و در جمع چند تن از نوجوانان و جوانان گفت: کارهای فرهنگی باید از حاشیه آغاز شود تا همه مردم از آن بهره مند شوند.
وی جشتواره کتابخوانی رضوی را فرصت مناسبی برای آشنایی و انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی برشمرد که با بهره گیری قسمت هایی از تاریخ اسلام و زندگانی امام هشت (ع) گره خورده است.
امینی اظهار امیدواری کرد ،این جشنواره های فرهنگی و کتابخوانی در سطح خانه و خانواده ترویج یابد.
امام جمعه شاهرود از شورای شهر و دستگاههای اجرایی که در توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی و برپایی جشنواره ها در حاشیه شهر تلاش می کنند،تقدیر کرد.
سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم با بیان بخش های مختلف نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: شوق و اشتیاق کودکان و نوجوانان برای شرکت درزمینه های پویش فضای مجازی و مسابقه کتابخوانی برخط و نقاشی بیشتر است .
در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود330 هزار جلد کتاب وجود دارد.
شهرستان شاهرود با 53هزار کیلومتر مربع مساحت و 230 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.