ایده‌های استارت‌آپی فرصت‌های نابی است که به سرعت تبدیل به کسب و کار می‌شود و این رویداد استارت‌آپی به دنبال آشتی کشاورزی سنتی با صنعت و ورود فناوری و نوآورانه‌ها به فرآیند سنتی انگور و کشمش است.

هدف از این رویداد استارت‌آپی حمایت از طرح‌های نوآورانه در صنایع غذایی وابسته به انگور و کشمش و تبدیل ایده به ثروت است، رویدادی که صاحبان ایده و فکر می‌توانند در محورهای فناوری در توسعه استفاده از انگور، نانو تکنولوژی و نانو بیوتکنولوژی، اقتصاد انگور، صنایع بسته‌بندی و برندسازی، محصولات ارگانیک و سالم، شیرین‌کننده‌های طبیعی و استفاده از آن در صنایع غذایی و فرمولاسیون محصولات جدید خوراکی و غیرخوراکی ایده دهند.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر روز چهارشنبه در این باره در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به ویژگی استارت‌آپ همچون چابکی، نزدیک شدن به بازارهای مالی و اقتصادی، رسیدن هر چه سریعتر به محصول نهایی گفت: استارت‌آپ می‌خواهد در جهان مطرح و یک ایده نو بیاورد.

بهناز عطائیان با اشاره به بومی‌سازی ایده‌های نو اظهار داشت: پژوهشکده انگور و کشمش با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به عنوان حامی اصلی صنایع کوچک، در تلاش برای نزدیک کردن کشاورزی سنتی به صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقتصاد استان همدان بر پایه کشاورزی و اقتصاد ملایر نیز بر پایه انگور و مشتقات آن است، تاکنون کشاورزی سنتی با صنعت در حوزه انگور و کشمش مرتبط نشده و حلقه گمشده‌ای در این حوزه وجود دارد.

استارت آپ؛ شاهراه برندسازی انگور و کشمش

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر افزود: با وجود جهانی شدن انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، این محصول هنوز جایگاه خاصی ندارد و با توجه به تبدیل حدود ۸۰ درصد این محصول به کشمش، هنوز برندی برای کشمش ملایر نداریم.

عطائیان با اشاره به مشکلات بسته‌بندی کشمش، نداشتن برند ثابت کشمش و تهیه غیربهداشتی شیره انگور گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند کمک کنند تا جایگزین مناسبی برای خاک شیره پیدا کرده و بتوانیم با جایگزینی فرمولاسیون جدید، برای تولید شیره انگور سیب سلامت بگیریم.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر شرکت صنایع غذایی سحر را یکی از حامیان این رویداد عنوان و بیان کرد: انگور و کشمش ملایر می‌تواند با وجود رقبایی زیاد، در جایگاه نخست قرار گیرد و با یک برند خاص در سبد غذایی خانواده بیاید.

عطائیان خاطرنشان کرد: در این رویداد استارت‌آپی در صدد هستیم دانشجویان و فعالان حوزه انگور و کشمش را در گرایش‌های مختلف همچون ماشین آلات، اقتصاد و یا باغبانی به یک شکل‌گیری جدید فکری راهنمایی و بتوانیم آن را به بازار اقتصادی نزدیک کنیم.

پژوهشکده تسهیل کننده جذب حمایت برای صاحبان ایده

به گفته وی در صنعت انگور به دنبال ایده نو هستیم و هر صنعتی که به این ۲ محصول ختم شود، پژوهشکده به دنبال پیدا کردن راه چاره‌ای عملی برای آن است.

وی با تاکید بر اینکه استارت‌آپ به حل مشکلات این حوزه و برندسازی کمک می‌کند افزود: در این رویداد حتی اگر یک با ۲ ایده نو به نتیجه برسد و بتواند ما را به بازار فروش نزدیک کند، برای ما کافی است.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر با اشاره به برقراری ارتباط خوب پژوهشکده با اتاق بازرگانی همدان گفت: امیدواریم در کنار این رویداد یک تفکر استارت‌آپی شکل گیرد و استارت‌آپ‌های بعدی به بازار تولید نزدیک‌تر شود.

عطائیان اظهار داشت: با ارسال ایده و طرح ها و پس از داوری، از بین آنها ۱۰ ایده برتر معرفی و به ایده‌های اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

ملایر پیشتاز نوآوری در صنایع غذایی انگور و کشمش

وی ادامه داد: پژوهشکده به دنبال این است تا پس از داوری و انتخاب ایده‌های برتر با کمک سازمان صنایع کوچک، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری، محققان و فعالان این حوزه از نظر فنی، فیزیکی و مالی در کنار این ایده‌ها قرار گیرد.

عطائیان گفت: پژوهشکده انگور و کشمش می‌تواند تسهیل‌کننده جذب حمایت‌ها و تسهیلات مالی و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های برتر باشد.

وی یادآور شد: به کسانی‌که ایده یا طرح برای ما ارسال کردند، مهلت دادیم تا ایده خود را پخته‌تر کنند تا بتوانیم حامیان بهتری برای آنها پیدا کنیم.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر عمده‌ترین راه حل مشکل کارآفرینی و اشتغالزایی را اینگونه عنوان کرد: چنانچه از ابتدا بتوانیم کارآفرینی را در ذهن دانشجویان ایجاد کنیم و این تفکرها بعد عملی پیدا کند و تفکر استارت‌آپی داشته باشند، مشکلات اشتغال حل خواهد شد.

عطائیان بیان کرد: ما در کنار رقبا می‌توانیم در نوآوری صنایع انگور و کشمش در سطح ملی پیشتاز باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم نسبت به محصولات استارت‌آپی دید مثبتی دارند و برای جوانان جذابیت خاصی دارد.

عطائیان ابراز امیدواری کرد: در حوزه صنایع غذایی انگور و کشمش با رویدادهای استارت‌آپی بتوانیم رویکرد مثبتی ایجاد کنیم.

نخستین رویداد استارت آپی در صنایع غذایی انگور و کشمش اواخر فروردین سال ۹۹ به همت پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر برگزار خواهد شد.

دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور به اراک واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.