به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عمرانی روز شنبه در جلسه مشورتی جوانان شهرستان کلاله افزود: شرکت‌ها یا افراد حقیقی دارای صاحب طرح در مرحله مقدماتی 60 میلیون ریال و در مرحله بعدی 300 میلیون ریال از تسهیلات مرکز رشد و پارک علم و فناوری بهره‌مند می شوند.
وی گفت: بعد از دریافت مجوز، این افراد می توانند از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به نوع طرح تسهیلات با کار مزد پایین دریافت کنند.
سرپرست مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه علمی که در جامعه یک نیاز را برطرف نکند به درد نمی خورد، افزود: تولید علم باید زمینه ساز تولید ثروت باشد.
وی صنعت و دانشگاه را حلقه واسط فعالیت های پارک های علم و فناوری اعلام کرد و اظهار داشت: شرکت هایی که براساس علم راه اندازی می شوند علاوه براینکه در خدمت جامعه، کار و اشتغال باید باشند، نوآور بوده ودر بازار نیز از توان رقابت برخوردار باشند در غیر این صورت محکوم به نابودی هستند.
عمرانی اظهارداشت: توسعه تکنولوژیک، توسعه خوشه های صنعتی، اشتغالزایی، کارآیی و تولید کسب و کار و ارتباط صنعت و دانشگاه از مزایای پارک های علمی و فناوری هستند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان گفت: تلاش برای فراهم آوردن حمایت‌های قانونی به منظور تسریع در رشد واحدهای مستقر در مرکز رشد و ارائه مشاوره‌های مورد نیاز واحدها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری‌سازی شده آنها در دستور کار ما قرار دارد.
سرپرست مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: نظارت بر روند رشد واحدها و تحلیل مستمر دستاوردها با هدف افزایش کارآیی مرکز رشد و نظارت بر فعالیت‌های واحدهای فناوری در تحقق ایده‌ محوری آنها نیز از ‌مهم‌ترین وظایف این مرکز می‌باشد.
وی ادامه داد با بیان اینکه رتبه دوازدهم تولید علم در دنیا را کشورمان به خود اختصاص داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو 5 کشور اول جهان در تربیت نیرو دررشته های مختلف مهندسی است.
عمرانی اظهارداشت: 32میلیون نفر از جمعیت کشورمان را جوانان 20 تا 30 سال تشکیل می دهند که چهار و نیم میلیون نفر از آنان دانشجو هستند.
وی ادامه داد: ایران با این همه توانمندی،رتبه 120کسب و کار را را در جهان دارد و در عین حال با این نیروهای کارآمد و ظرفیت بالقوه با تورم و مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستیم.
در این نشست فرماندار کلاله نیز با بیان اینکه بهره گیری کاربردی از علوم اساسی و دانش بنیان نیاز کشوراست، اعلام کرد: جوانان و نخبگان این شهرستان با توجه به ظرفیت های منطقه، در عرصه های علمی، فنی و دانش بنیان از توانمندی های بالقوه برخوردارند.
محمد حمیدی افزود: دشمنان در تلاش هستند که جوانان و نخبگان ما به دانش و علوم اساسی دسترسی نداشته باشند و دولت بایستی با راه اندازی پارک های علم و فناوری زمینه بهره مندی جوانان به خصوص نخبگان از مزایای عرصه های مختلف علمی، فنی وتولیدی را فراهم نماید.
شهرستان کلاله با بیش از 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.