به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر یکشنبه در استانداری همدان و در جمع مدیران با بیان اینکه به منظور استفاده از توان و ظرفیت همه نهادهای مسئول برای پیشگیری از بروز و شیوع ویروس کرونا ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با این ویروس تشکیل شد، گفت: هدف از تشکیل این ستاد، انسجام بخشی بیشتر به اقدامات دستگاه‌های ذیربط در راستای کاهش شیوع این ویروس است.

وی با بیان اینکه با وجود اقدام‌های صورت گرفته همچنان بخشی از جامعه دچار التهاب است، گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و مستمر یک فضای واقعی از وضعیت این ویروس منعکس شود.

شاهرخی با بیان اینکه انتشار اخبار خلاف واقع از افرادی که هیچ گونه اطلاعاتی در این باره ندارند در اصل بازی کردن با سلامت روح و روان مردم، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن نظام اجتماعی است، گفت: باید در کنار اطلاع رسانی، از تشویش اذهان عمومی نیز جلوگیری کرد.

استاندار همدان گفت: کمیته اطلاع رسانی ذیل قرارگاه زیستی با موضوع اطلاع رسانی خاص از ویروس کرونا با هدف تدوین دقیق برنامه اطلاع رسانی و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی تشکیل و ریاست آن به شورای اطلاع رسانی و دبیری آن به دانشگاه علوم پزشکی استان محول می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تمامی اقدام‌های مورد نیاز بهداشتی، برنامه‌های پیشگیرانه، وظایف دستگاه‌ها و توصیه‌های عمومی را لیست کرده و آن را در قالب یک نامه به رؤسای دستگاه‌ها و نهادها ابلاغ کند شاهرخی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تمامی اقدام‌های مورد نیاز بهداشتی، برنامه‌های پیشگیرانه، وظایف دستگاه‌ها و توصیه‌های عمومی را لیست کرده و آن را در قالب یک نامه به رؤسای دستگاه‌ها و نهادها ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه تعطیلی اماکن و مدارس تنها با موافقت علوم پزشکی استان همدان امکان پذیر است، گفت: بر این اساس باید برای تعطیلی یک مجموعه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مکاتبه کرده و در صورت تأیید علوم پزشکی، در این باره تصمیم گیری شود.

استاندار همدان اضافه کرد: وظیفه کمیته پیشگیری احصا اقدام‌های پیشگیرانه و ابلاغ دستورات کمیته پیشگیری به رؤسا است و گروهی ذیل قرارگاه زیستی با عنوان، «گروه ناظر» تشکیل شده تا روند اجرای دستورات علوم پزشکی در ادارات را رصد و کنترل کند.

شاهرخی افزود: مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با ویروس کرونا باید در شهرستان‌ها با نظارت فرماندارن اجرایی شود.

وی بابیان اینکه تهدید جدی کرونا ویروس در استان همدان نداریم و باید از بروز شایعات جلوگیری کرد و در کنار اطلاع رسانی، از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کرد، گفت: باید آرامش را به جامعه برگرداند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین نکته کنترل فضای روانی جامعه است اطمینان خاطر داد تهدید جدی کرونا ویروس در استان همدان نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.