وحید یوسفی نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: درحال حاضر یکی از مشکلات موجود در حوزه پزشکی استان بحث انجام نشدن عمل‌های پیوند عضو همانند کلیه، قرنیه، ریه، مغز و استخوان و غیره است.

وی افزود: این دانشگاه بر روی انجام پیوند ریه، قلب و کبد به علت سخت بودن آنها برنامه ریزی ندارد اما در حال فراهم کردن مقدمات سایر این نوع جراحی‌هاست.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه فرایند متفاوتی نسبت به سایر پیوندها دارد، گفت: کردستان در این زمینه از استان های همجوار عقب است در این راستا اکنون نخستین دوره کشوری پیوند کلیه در دانشگاه انجام و آموزش های لازم نیز شروع شده و تا پایان امسال به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج توسعه پیدا کرده و قرار است حدود ۱۵ دستگاه دیالیز به این بخش اضافه و خدمات بیشتری به بیماران کلیوی استان ارائه شود.

اختصاص ۱۱ تخت به بخش وی آی پی بیمارستان کوثر سنندج

یوسفی نژاد با بیان اینکه بخش وی آی پی بیمارستان کوثر راه اندازی شده و به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، افزود: در حل حاضراین بیمارستان دارای بیش از ۶۰۰ تخت فعال بوده که ۱۱ تخت آن به بخش وی آی پی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بخش وی آی پی بیمارستان کوثر دارای استانداردهای بین المللی بوده و در زمینه ارائه خدمات، ظرفیت رقابت با تمام بیمارستان های بخش خصوصی در سطح کشوررا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هدف از راه اندازیاین بخش را ارائه خدمات درمانی به بیماران بین الملل و همچنین خدمات بهتر و مناسبت‌تر به افراد بومی که خواستار فضای اختصاصی و خصوصی برای درمان خود هستند، اعلام کرد.

پذیرش دانشجویان بین المللی از مهرامسال

یوسفی‌نژاد همچنین به برنامه ریزی های لازم برای پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون ۲۰ دانشجوی پزشکی از اقلیم کردستان عراق برای مهرماه ثبت نام شده اند.

وی افزود: با توجه به قرابت  و نزدیکی که با اقلیم کردستان عراق در این استان وجود دارد بیشترین همکاری‌ها در این زمینه انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اقدامات خوب دیگری در زمینه تبادلات علمی با دانشگاه های خارجی انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه در کشور چین، کره جنوبی و اقلیم کردستان امضا شده است.

تخریب جامعه پزشکی دور از انصاف است

وی همچنین با اشاره به اینکه این روزها تخریب جامعه پزشکی به عناوین مختلف در فضای جامعه مشاهده می‌شود، گفت: در هر قشری افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای وجود دارند و بی شک جامعه پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست لذا نمی توان بخاطر چند مورد کل حرفه را زیرسوال برد.

یوسفی نژاد افزود: بی شک پزشکی دوران سخت و طاقت فرسایی بوده و کاری پرخظر و پرریسک است  و پزشکان ما خدمات ویژه ای به بیماران ارائه می دهند و بسیاری از انان از جان مایه می گذارند لذا باید از تخریب آنان به عناوین مختلف بپرهیزیم.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای پنج دانشکده بوده و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجود در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.