به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا احسانی صبح شنبه در جمع هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان همدان با بیان اینکه هنرمندان گروه مرجع جامعه هستند، اظهار داشت: هدف مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فراهم کردن شرایطی برای جبران بخشی از زحمات هنرمندان است.

احسانی تئاتر را هنر صاحبان اندیشه دانست و افزود: در بحث قدردانی و حمایت از هنرمندان، باید برنامه‌هایی شایسته پیشکسوتان و اهالی هنر برگزار شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه هر فرد با تفکر و اندیشه خاص خود در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی، باید امکان فعالیت در جامعه را داشته باشد؛ اظهار کرد: تقویت و حمایت گروه‌های فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در استان همدان بسیار گسترده است، گفت: انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، کانون‌های مساجد شامل این حوزه می‌شوند و باید تلاش کنیم که امکان فعالیت برای این گروه‌ها فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و هنری به همه دستگاه‌ها مرتبط است و باید با هم افزایی در راستای توسعه فرهنگی استان همدان گام برداریم.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان همدان هم در این مراسم با بیان اینکه اهالی تئاتر استان امسال با همکاری و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی برگزار کردند؛ عنوان کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، همایش عاشوراییان، جشنواره تئاتر استانی و جشنواره نمایشنامه خوانی از جمله این برنامه هاست.

کیانوش بهروزپور حمایت از گروه‌های ثبت شده نمایشی را از درخواست‌های اهالی تئاتر دانست و افزود: تلاش ما از برگزاری این مراسم ثبت معنوی یک اثر از تئاتر استان بود.

در پایان این مراسم با اهدا تمبر اختصاصی هنرمندان پیشکسوت از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.